שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הציונות הדתית: אורית סטרוק תמונה לשרה למשימות לאומיות, אופיר סופר יקבל את תיק הקליטה
הכנסת ה-25
המפלגה הודיעה על הבנות חדשות עם הליכוד בדרך להקמת הממשלה | חברת הכנסת מהציונות הדתית תיכנס למשרד שיוקם לראשונה, ותהיה אחראית בין הייתר על החטיבה להתיישבות
אופיר סופר | צילום: אתר הכנסת

הבוקר (רביעי) הודיעה מפלגת הציונות הדתית כי חברת הכנסת אורית סטרוק תהיה השרה למשימות לאומיות בממשלה הבאה, וחבר הכנסת אופיר סופר יכהן כשר העלייה והקליטה. השניים יכהנו כשרים לצד היו"ר בצלאל סמוטריץ', שלפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לציונות הדתית יהיה שר האוצר בחצי הראשון של הקדנציה, ולאחר מכן ימונה לשר הפנים. אחד מהשלושה ישמש גם שר במשרד הביטחון, ויהיה אחראי על פעילות המינהל האזרחי.

סטרוק תעמוד בראשות משרד המשימות הלאומיות שיוקם לראשונה בממשלה הקרובה, ויהיה אחראי על השירות הלאומי, על החטיבה להתיישבות, על הגרעינים התורניים, על המכינות הקדם צבאיות ועל האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך. בנוסף, היא עתידה לכהן כחברת הקבינט המדיני ביטחוני במשך כל הקדנציה, אם הקבינט ימנה יותר מ-11 חברים. זאת, בכפוף להסכם שנחתם בין הליכוד לציונות הדתית בראשות חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'. סמוטריץ' עתיד לכהן כשר האוצר בממשלה הבאה. בנוסף לתפקידי השרים, הציונות הדתית תקבל גם תפקיד של סגן שר, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט שיהיה אחראי גם על שירותי הדת, ויו"ר ועדת הרפורמות.

לאור הסיכום בין סמוטריץ' לנתניהו כי הציונות הדתית תהיה מעורבת במינוי מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) וראש המינהל האזרחי. לפי ההסכם, שני המינויים יבוצעו בתיאום ובהסכמה עם שר הביטחון והרמטכ"ל, שאחראים על המינויים כיום, וכן עם ראש הממשלה. כיום מתמנה ראש המינהל, שהוא קצין בדרגת תת־אלוף, על ידי הרמטכ"ל לבדו. במינויו של המתפ"ש, קצין בדרגת אלוף, משתתף גם שר הביטחון.

הליכוד הודיע במהלך הלילה כי חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן עם מפלגות הקואליציה העתידית, כדי לאפשר את הקמת הממשלה החדשה, וכי הושגו הסכמות ביחס לחלוקת התפקידים ביהדות התורה. על פי הודעת הליכוד, אמורה במהלך היום להתקיים פגישה בין הצדדים על "הנושאים העקרוניים" שעדיין שנויים במחלוקת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים