שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הפרלמנט האירופי מודה: יש קשר בין ההסתה הפלסטינית בספרי הלימוד לפיגועי טרור
הפרלמנט גינה את ההסתה בספרי הלימוד של מערכת החינוך הפלסטינית זו השנה הרביעית ברציפות, אך לראשונה ציין שיש בהם גם אנטישמיות
ספר לימוד לכיתה ז'

הפרלמנט האירופי העביר אתמול (רביעי) החלטה המגנה את הרשות הפלסטינית על המשך ההסתה לאלימות ושנאה בספרי הלימוד שלה, זו השנה הרביעית ברציפות. השנה נוסח ההחלטה היה ביקורתי במיוחד ולראשונה קשרה ההחלטה במפורש את ההסתה בספרי הלימוד להתגברות פיגועי הטרור פלסטיני לאחרונה מצד תלמידי בית ספר ובני נוער. על כתיבת הספרים אמונים פקידי אגף פיתוח התכנים של משרד החינוך הפלסטיני שמשכורותיהם משולמות על ידי האיחוד האירופי.

בנוסף, ההחלטה מכירה לראשונה בקיומה של אנטישמיות בספרי הלימוד, ודורשת במפורש את הסרת התכנים האלה. החלטות קודמות שאומצו, הזכירו רק הסתה לאלימות בלבד מבלי לקרוא ישירות להסרת תכנים בעייתיים, והסתפקו בקריאה מעורפלת יותר לתכנים שיעמדו בערכי האו"ם.

עוד מבחזית החדשות

נוסח ההחלטה חוזר על איום במניעת מימון מהרשות הפלסטינית שהעביר הפרלמנט בדצמבר האחרון לא יהיה שינוי בתכנים של ספרי הלימוד. בהחלטה גם צוין כי הפלסטינים הבטיחו בעבר מספר פעמים לאיחוד האירופי לשנות את ספרי הלימוד, אך תכני השנאה לא הוסרו, על אף בקשת חוזרות ונשנות של הפרלמנט להסרת התכנים ודרישות "לבדוק היטב שהרשות הפלסטינית תשנה את תוכנית הלימודים המלאה במהירות".

ההחלטה עברה ברוב קולות של 451 תומכים מול 151 מתנגדים ו-5 נמנעים, והתקבלה בעקבות תמיכת מפלגות המרכז-שמאל. לפני כן, הפרלמנט הצביע לא פחות מחמש פעמים נגד הצעות למחוק או לעדן את מלל ההחלטה למרות מסע לובינג נרחב של המשלחת הפלסטינית לאיחוד האירופי ושל ארגונים פרו פלסטיניים.

לפני כשנתיים, עצר האיחוד האירופי את המימון לרשות הפלסטינית למשך יותר מ-13 חודשים עקב שימוש בכספי סיוע אירופיים לכתיבת ספרי לימוד חדשים שמסיתים לאלימות. אז, ההחלטה על עצירת המימון התקבלה בעקבות החלטה דומה להחלטה הנוכחית שהעביר הפרלמנט האירופי, שקראה להתנות את כספי הסיוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים