שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הפרלמנט האירופי הצביע בעד הכללת משמרות המהפכה ברשימה השחורה
לאחר שחברי הפרלמנט האירופי הצביעו בעד הכללת משמרות המהפכה של איראן ברשימה השחורה, הודיעו מספר מדינות באירופה כי הן מתנגדות למהלך.
פרלמנט האיחוד האירופי | צילום: RONALD WITTEK

לאחר ההצבעה של חברי הפרלמנט האירופי בעד הכללת משמרות המהפכה של איראן ברשימה השחורה של ארגוני הטרור של האיחוד, התגלעו חילוקי דעות בין הממשלות השונות ביבשת, בנוגע לאופן ההתמודדות עם המשטר האיראני. כך למשל, צרפת כבר הודיעה כי היא לא תאשר את ההחלטה, כך גם פורטוגל ומלטה. גם שר החוץ הגרמני הצהיר כי "דעתה של ברלין אינה ודאית בנושא זה".

דיפלומטים בפרלמנט אמרו, כי קיימות מספר סוגיות שונות בנושא, המונעות ממדינות מסוימות להסכים ולכלול את משמרות המהפכה ברשימה השחורה של ארגוני הטרור. דיפלומט בכיר שהתראיין לערוץ "אל-ערביה" טען, כי לאחר הפגישה של 27 שרי החוץ של האיחוד, נמסר כי "הצעדים העתידיים בעניין תלויים גם בפעולות של איראן ברוסיה". זאת, ביחס לדיווחים שונים כי איראן מספק מל"טים מתוצרת לרוסיה במלחמה עם אוקראינה. דיפלומט אחר אמר כי "הוספת משמרות המהפכה לרשימה היא רעיון רע, היא מונעת טיפול בנושאים אחרים הקשורים לאיראן".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, יו"ר הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין אמרה בשבוע שעבר, בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, כי דיכוי ההפגנות באיראן בידי הרשויות הוא נורא, וכי מדובר ברמיסת זכויות אדם בסיסיות. לדבריה "חייבת להיות תגובה", עוד הוסיפה "אנו בוחנים סבב עיצומים חדש. אני רואה בעין יפה את הכנסת משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור".

שר הפנים האיראני אחמד וחידי אמר בתגובה כי: "המהלך האירופי נוגד את הנורמות הבינלאומיות ומראה את החולשה הפוליטית והמוסרית שלהם". גנרל אסמאייל קווסארי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה וחבר הפרלמנט, הזהיר: "איראן תגיב תחילה דרך השגרירויות שלה, ובשלב הבא תנקוט פעולות נגד האינטרסים של המדינות שיחליטו על כך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים