שיתוף
תגובות
חדשות » הפלסטינים זועמים על מות המחבל אבו חמיד בכלא: ישראל סירבה לשחררו
המחבל נאצר אבו חמיד, ממייסדי גדודי אל-אקצא מת בבית החולים לאחר מאבק ממושך במחלה סופנית | המחבל היה יד ימינו של ברגותי
המחבל נאצר אבו חמיד | צילום: רשתות חברתיות

הרשתות הפלסטיניות דיווחו הבוקר (שלישי) כי המחבל נאצר אבו חמיד, ממייסדי גדודי חללי אל-אקצא, מת הבוקר בבית החולים אסף הרופא בבאר יעקב, לאחר שישראל סירבה לשחררו חרף מצבו הסופני. אבו חמיד הוא סבל בשנים האחרונות מסרטן הריאות ובתקופה האחרונה מצבו התדרדר. 

בחמאס הביעו זעם על מותו והאשימו את ישראל. לדבריהם "מדיניות ההזנחה הרפואית חושפת את מידת הטרור של שב"ס נגד האסירים. פשע הכיבוש מחייב הסלמה אמיתית בבתי הכלא להפסקת מדיניות ההזנחה הרפואית הנפשעת".

עוד מבחזית החדשות

אבו חמיד בן ה-51 מרמאללה נשפט למאסר עולם בגין רצח, עבירות ביטחוניות וניסיון לרצח. אבו חמיד נחשב ליד ימינו של מזכ"ל התנזים בגדה, מרואן ברגותי. הוא הואשם ב-13 אירועי  טרור, ובין היתר במעורבות ברצח בנימין זאב כהנא ואשתו, כאשר מטען חבלה הונח בבית הקפה "ביאנקיני" בירושלים, וכן במעורבות בפיגוע במסעדת "סי פוד מרקט" בתל אביב. יש לציין כי לאבו חמיד חמישה אחים נוספים הכלואים בישראל.

כזכור, שבעת בני משפחת כהנא נפגעו בפיגוע סמוך ליישוב עפרה ב-2001. מכוניתם  נפגעה מירי מן המארב, הירי בוצע מהכפר הסמוך לכביש עין יברוד. בעקבות הירי איבד כהנא את השליטה על הרכב והוא התהפך והידרדר לתהום. כתוצאה מכך נהרגו בנימין זאב ואשתו טליה וחמשת ילדיהם בני חודשיים עד עשר נפצעו. 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים