שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הפחתה בעונשו של החייל שתקף פעילי שמאל
התקרית בחברון
בעקבות נטילת אחריות וחרטה שהביע לוחם גבעתי, המליץ אתמול מפקד הגדוד, סגן-אלוף אבירן אלפסי, למפקדיו, להמתיק את עונשו בארבעה ימים. הבוקר ההמלצה התקבלה
תגיות: , ,
לוחמי גבעתי באימונים בצפון הארץ | צילום: דובר צה"ל


צה"ל הודיע הבוקר כי עונשו של הלוחם מהתקרית בחברון הופחת לשישה ימים בכלא הצבאי במקום עשרה, זאת לאחר שהביע חרטה על מעשיו.

לפי צה"ל, "מפקד פיקוד הדרום אישר את ההמתקה בעונשו של לוחם גבעתי. בעקבות נטילת אחריות וחרטה שהביע לוחם גבעתי מגדוד צבר אשר התבטא באופן שאינו הולם חייל בצה"ל לפני שבוע, המליץ אתמול מפקד הגדוד, סגן-אלוף אבירן אלפסי, למפקדיו להמתיק את עונשו בארבעה ימים. היום החליט מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, לאשר ההמתקה".
במכתב ששלח למפקד החטיבה ולאלוף פיקוד המרכז ביקש החייל שיקלו בעונשו. "מפגינים קיללו אותי ואת שאר החיילים, ואחד מהם צעק עליי כל הזמן שאני ממלא את הפקודות של בן גביר ושאני חייל של בן גביר, אז עניתי לו באותה שפה", טען החייל. "אמרתי כמה מילים בלי שום כוונה לבייש את צה"ל או לעשות עבירה ואני מוצא את עצמי הולך לכלא. אני מבין שדיברתי בצורה שלא הייתי צריך לדבר, גם אם עשיתי את זה בלי כוונה. הייתי מאוד לחוץ באירוע ואני רק מבקש התחשבות בלחץ ובכל מה שהיה שם באירוע שנמשך לא מעט זמן. אני מבקש סליחה, הבנתי את הטעות שלי. לא אגיד דברים כאלה שוב בשום אופן. החלום שלי היה להיות לוחם ואני רוצה להמשיך להיות לוחם. אני מבקש לזכות אותי או לפחות להקל בעונש".

עוד מבחזית החדשות


כזכור, הלוחם תועד בשבוע שעבר מתבטא בצורה פוליטית, ובמהלך עימות אלים עם פעילי שמאל בחברון אמר "בן גביר הולך לעשות סדר במקום הזה. אין, אכלתם אותה. אני קובע מה החוק, ואתה פועל נגד החוק". בסרטון נוסף הוא תועד אומר: "אני לא אוהב שמאלנים, אני אשבור לכם את הצורה". הוא נשפט בדין משמעתי בחטיבה לעשרה ימים בכלא הצבאי. מאז נשפט, החלו ברשת מתקפות על המג"ד ששפט אותו, סא"ל אבירן אלפסי. השר לביטחון לאומי המיועד, ח"כ איתמר בן גביר – ביקר את התנהלות צה"ל ואת העונש ודרש מהרמטכ"ל "לחשוב פעמיים על העונש הזה". כוכבי מצידו הגיב ואמר: "לא נאפשר לאף פוליטיקאי, לא מימין ולא משמאל, להתערב בהחלטות פיקודיות ולנצל את הצבא לקדם אג'נדה".


שלשום פורסמה ב-ynet גרסת החייל, שהסביר למפקדיו כי לא הוכשר להתמודד עם אזרחים ישראלים, וביקש כי הסערה סביב התיעוד והדברים שלו לא ישפיעו על עונשו במשפט – לפני שנשלח לכלא הצבאי. "בהכשרה התעסקתי באיך להילחם. לא היה דיבור ברמת הפרטי-פרטים איך להילחם באנרכיסטים. לא היה דיבור על איך להתמודד עם שמאלנים. התנהגותי לא הייתה נכונה, אבל בוא נזכור שתקפו אותנו פיזית ונפשית. שמעתי שאני אשם, שזה בסדר שתקפו אתכם. אני מבקש להישפט לגופו של עניין", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים