שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הפגנת הכוח של הימין: מאות אלפי משתתפים בירושלים
סיקור נרחב
שר המשפטים לוין תקף: "צריך בית משפט שמגן על חיילים, לא על טרוריסטים" | נתניהו: "אני מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי"
הפגנת הימין בירושלים, בחודש אפריל | צילום: מטה תקומה 2023

ל"הפגנת המיליון" בעד המהפכה המשפטית הערב (חמישי) בירושלים כבר הגיעו המוני בני אדם. ברכבת ישראל אמרו כי בשל העומס שנרשם, נוספה רכבת תגבור מיוחד מתחנת תל אביב סבידור לירושלים. לפני ההפגנה התקיימה צעדת מילואימניקים התומכים ברפורמה המשפטית.

הפגנת הימין בירושלים | מטה תקומה 23

עוד מבחזית החדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה תמונות מההפגנה לחשבון הטלגרם הרשמי שלו, וכתב "אני מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי שעלה הערב לירושלים בהמוניו. כולנו, 64 מנדטים שהביאו את הניצחון, אזרחים סוג א׳!". עוד כתב נתניהו "חיממתם את ליבי עד מאוד ואני מודה לכל אחד ואחת מכם".

ברל'ה קרומבי, ממארגני המחאה, הסביר כי: "המטרה של ההפגנות היא כדי להזכיר ולדרוש מנבחרי הציבור שלנו בממשלה ובקואליציה שהעם רוצה רפורמה משפטית, שהעם מאחוריהם, שהעם נותן להם כוחות".

במקום ההפגנה, נשמעה בכריזה הקריאה "העם דורש רפורמה משפטית", והמונים צעקו "תפסיקו לפחד! שביבי יפסיק להתקפל" ו"לא רוצים פשרה". בהפגנה נכחו השרים יריב לוין, דוד אמסלם, עמיחי אליהו, בצלאל סמוטריץ', ישראל כ"ץ, עידית סילמן, גלית דיסטל אטבריאן, איתמר בן גביר, אורית סטרוק ושלמה קרעי, והח"כים שמחה רוטמן, טלי גוטליב, משה סעדה, חנוך מילביצקי, אריאל קלנר, אוהד טל, משה סלומון, לימור סון הר מלך, מיכל וולדיגר, אופיר כץ, אביחי בוארון, משה פסל, אלי דלל, ששון גואטה, צגה מלקו.

יו"ר הציונות הדתית נשא דברים בהפגנה ואמר: "העם דורש רפורמה משפטית והוא יקבל רפורמה משפטית. אני רוצה לומר כאן מעל הבמה הזו – לא נוותר. לא נוותר על להפוך את ישראל את מדינת ישראל למקום שעוד יותר טוב לחיות בו, לא נוותר על המדינה היהודית ולא נוותר על הדמוקרטיה הישראלית – ואף אחד לא יגנוב לנו את המונח הזה".

שר המשפטים יריב לוין, אמר בנאומו: "נבחרנו כדי לתקן את העוול. לא עוד מערכת של צד אחד, ולא עוד שופטים שנמצאים מעל הכנסת ומעל הממשלה. רבים מכירים היום בצורך בתיקון. אני משוכנע שיש ביכולתנו להגיע לתיקון בהסכמה".

עוד אמר לוין: "אין ברפורמה שום דבר שיפגע בזכויות הפרט. מספרים לנו שתהיה דיקטטורה. אין שקר גדול מזה. תראו לי דמוקרטיה אחת שבה יועצים משפטיים מחליטים במקום הממשלה". בהמשך, הוא התייחס לפרישת מפלגת העבודה משיחות ההידברות בבית הנשיא, ואמר כי הוא רוצה "לפנות למרב מיכאלי ולחבריה – תצטרפו אלינו כדי שיהיה לנו בית משפט שדואג לקשישה בדרום תל אביב ולא למסתננים שפוגעים בה. בית משפט שמגן על חיילי צה"ל ולא על טרוריסטים".

שר המשפטים ציין כי הוא "מתמודד עם התקפות והשמצות בלתי פוסקות, אבל זה רק מחזק אותי. כל יום שעובר מוכיח לי כמה הדרך שלנו צודקת. אעשה כל שביכולתי כדי להביא את השינוי הנדרש למערכת המשפט". לדבריו, "האמת שלנו חזקה, ואתם מחזקים אותי ואת חבריי שנצא מלוכדים לממש את המנדט שקיבלנו. כאן בירושלים בירתו הנצחית אנחנו אומרים בקול גדול וברור- העם דורש רפורמה משפטית".

גם אנשי האקדמיה מחו נגד מה שהם הגדירו כהצגה חד-צדדית של האקדמית הישראלית כאילו כל חברי האקדמיה מתנגדים לרפורמה המשפטית. בין המשתתפים, חתן פרס ישראל פרופסור ישראל אומן, רקטור אוניברסיטת בר אילן פרופסור אמנון אלבק, רקטור בר אילן בעבר פרופסור חנוך לביא, רקטור אוניברסיטת אריאל לשעבר פרופסור צילה סינואני-שטרן, המשפטנית פרופסור טליה איינהורן, דיקנים וראשי מחלקות נוספים.

פרופ' אומן שנשא דברים בהפגנה אמר כי: "באנו למחות כנגד הדיקטטורה של אנשים לא נבחרים שכופים את עמדתם על הציבור. זה מחייב את הרפורמה המשפטית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים