שיתוף
תגובות
חדשות » הפגנת האריתראים: שוטר נפצע קשה במהומות
אריתריאה זה כאן
שר המשפטים לוין האשים את שופטי בג"ץ ותקף את החלטות מערכת המשפט בעניין המסתננים מאפריקה | גנץ: "הפגיעה הכוללת במשילות תחת הממשלה הנוכחית"
חלק הגזיה שהוצא מראשו של השוטר | צילום: דוברות המשטרה

שר המשפטים יריב לוין פרסם אמש הודעה ובה טען שהחלטות בג"ץ לאורך השנים, הן שהובילו לעימותים עם מבקשי המקלט האריתראים בדרום תל אביב. "הממשלה הובילה והכנסת חוקקה במהלך השנים חוקים רבים שנועדו להתמודד עם תופעת המסתננים, אבל בג"ץ פסל מהלכים אלה שוב ושוב", תקף לוין ופירט באריכות על החלטות השופטים במהלך השנים.

50 שוטרים נפצעו במהלך הפרות הסדר האלימות בהן השתמשו המסתננים באלות, במקלות ובכלי נשק מאולתרים אחרים. אחד השוטרים אושפז בבית החולים שיבא תל השומר עם חבלה בראשו ומצבו מוגדר קשה. חלק מגזיה הוצא מראשו בניתוח.

עוד מבחזית החדשות

בכיר במשטרה אמר ל-N12: "אם לא היינו כאן היום ולא היינו חוצצים בין שתי קבוצות המפגינים, התומכים והמתנגדים למשטר, היינו סופרים כאן גופות. שמרנו בגופנו, וניסינו להפריד ולהרגיע את השטח. היו כאן שוטרים שחשו סכנה לחייהם ונאלצו להשתמש בירי חי. הם ירו רימוני הלם כדי לפזר את האירוע הזה".

"אם למישהו היה ספק למה הרפורמה כל כך חשובה ועל מה אנחנו נאבקים, הוא קיבל היום תשובה מוחצת לכך", הדגיש השר לוין. "הממשלה פעלה, הכנסת חוקקה, בג״ץ ביטל. סמכות ללא אחריות".

"חשוב להבטיח שנבחרי הציבור יוכלו לקבל החלטות ולבצע אותן. לכן שיטת בחירת השופטים כל כך חשובה. לכן צריך להבטיח שלבית המשפט ייבחרו גם שופטים שצמחו בשכונות ובפריפריה. שופטים שמעמידים את טובת תושבי השכונות לפני מי שגנבו את הגבול", סיכם לוין.

גם שרים וח"כים נוספים הפנו אצבע מאשימה לגורמים במערכת המשפט. שרת התחבורה מירי רגב כתבה "הפליטים היחידים הם תושבי דרום תל אביב שחיים בפחד ואם לא מטפלים בבעיות כשהן קטנות, הן הופכות לצרות גדולות" עוד כתבה רגב "ממשלה צריכה לפעול בלי שקושרים לה את הידיים, היועמ"שית והשופטים לא יכולים לקחת סמכות בלי האחריות".

לעומת זאת, באופוזיציה טענו שדווקא חוסר טיפול הממשלה במצב בדרום תל אביב, הוא זה שהביא לאירועים הקשים. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב: "מה שקרה היום ברחובות תל אביב, אינו מחאה לגיטימית, אלא אלימות קשה. יש למצות את הדין עם הפורעים, להשיב את הסדר, ולהפיק לקחים מהאירוע האחרון ומהפגיעה הכוללת במשילות תחת הממשלה הנוכחית. כל זאת, ללא קשר לצורך לגבש מדיניות שתטפל בבעיית מבקשי המקלט, לטווח הארוך".

עוד מבחזית החדשות

הקטטות ההמוניות שפרצו הבוקר (שבת) בתל אביב הן למעשה חלק ממאבק ארוך וקשה בתוך הקהילה האריתראית בישראל, סביב הפוליטיקה הפנים-אריתראית.

ברקע הדברים, פסטיבל של שגרירות אריתראה בישראל שתוכנן להתקיים היום באולם ברח' יד חרוצים שבדרום תל אביב. מי שאמור להשתתף באירוע הם אריתראים שתומכים במשטרו של הדיקטטור אסיאס אפוורקי , מה שמסעיר את רוב הקהילה המתנגדת למשטרו.
בשבוע האחרון השיח ברשתות החברתיות נגד הפסטיבל הלך והסלים, ובעקבות זאת המשטרה הודיעה שתתגבר את אבטחת האירוע. למעשה, ההפגנות המוקדמות הבוקר הן נגד קיום הפסטיבל מתוך דרישה לבטל אותו.

באופן כללי, מהומות ומאבקים בין תומכי למתנגדי משטר זה לא דבר נדיר. ב-2013 דיווחנו על קטטת ענק בכנרת כאשר השגריר הגיע לנאום באירוע. זה נפוץ גם במהלך ימי העצמאות של המדינה המזרח-אפריקנית.
קשה לדעת מה האחוז של תומכי המשטר בקרב הקהילה האריתראית בישראל, בין היתר משום שהמדינה לא בודקת את בקשות המקלט שלהם כראוי. אם היו בודקים, לא היתה אמורה להיות בעיה לגרש את מי שתומך במשטר בחזרה לאריתראה, אבל כאמור – הסטטוס האמיתי של מבקשי המקלט מעולם לא נבדק.

לפי ההערכות, יש היום בישראל כ-25 אלף אזרחים אריתראים. רובם הגדול ברח מהמשטר במדינה – שחייב את הגברים בשירות צבאי שיכול להימשך עשרות שנים. עם זאת, בישראל יש גם מיעוט של אזרחים אריתראים שתומך במשטר במדינה. העימותים הבוקר עם השוטרים, פרצו שעות בודדות לפני האירוע של השגרירות.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מה יש עוד לחשוב המנהיגים פחדנים
    צריך לקחת את כל הזבל הזה לזרוק אותם מהמדינה
    אין היסוסים אין פשרות ואין פתרונות
    צריך לזרוק אותם מהמדינה
    אסור לסכן את חיי השוטרים או תושבי דרום תל אביב
    או שיעבירו אותם לצפון תל אביב או לסביון
    או לכפר שמריהו או להרצליה פיתוח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים