שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הפגנות המחאה ברחבי הארץ: נפתחו בדקת דומיה
אלפים הפגינו הערב בתל אביב, בחיפה ובהרצליה | בוגי יעלון: "ההפיכה המשטרית היא סכנה קיומית לביטחון ישראל " רון חולדאי ויאיר לפיד ביטלו את השתתפותם עקב הפיגוע
הפגנה בתל אביב | צילום: אמיר גולדשטיין

ההפגנות הערב (מוצאי שבת) נגד הרפורמה במערכת המשפט, נפתחו בדקת דומיה לזכר הנרצחים בפיגועים בירושלים. בצומת עזריאלי הדליקו מפגינים רבים נרות נשמה. להערכת השמטרה 13,00 בני אדם נמצאים בתל אביב, וכ-6,500 בהרצליה.

בוגי יעלון פתח את סבב הנאומים בהפגנה בתל אביב, במקומו של ראש העיר רון חולדאי, שנאומו נדחה לשבוע הבא עקב הפיגוע. בנאומו אמר יעלון: "זהו ערב קשה. ערב של שכול, עצב וכאב לאומי, שמאחד את כולנו. "העצרת הזו, היא גם בשביל הלחימה בטרור, והשמירה על ביטחון ישראל. הכרחי לקבוע את האמת המקצועית והערכית: ההפיכה המשטרית, הפיכת ישראל לדיקטטורה, לא מסכנת רק את הכלכלה וזכויות האזרח החשובות, היא גם סכנה קיומית לביטחון ישראל".

עוד מבחזית החדשות

לרחוב קפלן בתל אביב הגיעו אלפי בני אדם שהניפו את דגל ישראל, הדגל אף הוקרן על המסכים בצומת. המפגינים קראו "ביבי פה זה לא הונגריה" ו"יריב לוין פה זה לא פולין" והחזיקו שלטים שעליהם נכתב בין השאר "לא אשתוק כי ארצי שינתה את פניה", "נאשם לא ימנה שופטים ולא יחוקק חוקים" ו"לא לדיקטטורה".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ביטל את השתתפותו בהפגנה הערב בחיפה, בעקבות הפיגועים בירושלים. ההפגנה התקיימה בלעדיו, ברחבת היכל הספורט ברוממה. במקום נכחו חה"כ רם בן ברק, יוראי להב הרצנו ומיכל שיר (יש עתיד) וח"כ אפרת רייטן (העבודה). בן ברק שלח את תנחומיו למשפחות הנרצחים וטען שההפגנה היא קרב על דמותה של מדינת ישראל, "המלחמה שלנו היא למנוע את הריסתו של בית המשפט העליון ולמנוע שנאשמים יבחרו את השופטים".

קבוצות שונות השתתפו במחאה ופרסמו הודעות תגובה על הפיגועים הקשים בירושלים. הרופאים השותפים במחאת החלוקים הלבנים כתבו בהודעתם: "אנו, אלפי רופאות ורופאי ישראל, הפעילים במחאת החלוקים הלבנים, מבכים את הפיגוע הרצחני אמש בירושלים הקורע את הלב והנפש. אנו משתתפים בכאבן ובאבלן של משפחות הנרצחים ומייחלים להחלמת הפצועים. אנו, החווים מדי יום את השלכותיה של המציאות היומיומית המדממת ונושאים עימנו צלקות המסרבות להגליד, נמשיך, גם בשעה קשה זו, להיאבק בהפיכה המשטרית ביתר שאת, בכדי לאפשר חברה חופשית ופתוחה , ומערכת בריאות שיויונית, מתקדמת ומשגשגת. נפגין הערב בקפלן ובשאר מוקדי המחאה ברחבי הארץ."

עוד מבחזית החדשות

ממטה מחאת עובדי ההייטק אמרו בתגובה: "אנו, עובדות ועובדי ההייטק, מרכינים ראש בכאב לאחר פיגועי הטרור הרצחניים בימים האחרונים. אנו מבקשים להשתתף בצערן של המשפחות ולאחל החלמה לפצועים. גם בשבת עצובה זו, נמשיך ביתר שאת להיאבק באיום החמור שנשקף לעתידה הכלכלי והדמוקרטי של ישראל.
ההפגנות ברחבי הארץ יפתחו בדקת דומיה לזכר אחינו אחיותינו שקיפחו את חייהם".

למעלה מ-300 ישראלים ויהודים אמריקאיים הגיעו לכיכר וושינגטון בניו יורק להפגין סולידריות עם המחאה בישראל. המפגינים קראו לממשלת ישראל לחזור בה מהרפורמה במערכת המשפט של לוין. ההפגנה נפתחה בדקת דומייה לזכר הנרצחים בפיגועים בירושלים במהלך השבת. הם קראו לגלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם המתגורר בניו יורק: "אתה הקמת את התאגיד אל תיתן להם לחסל אותו".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. מאד מעניין . התמונה שצולמה ממעוף הציפור של ההפגנה השבוע . המשטרה מעריכה שהגיעו כ13 אלף מפגינים !!! בשבועות הקודמים צולמו אותם תמונות ושם העריכה המשטרה 100 אלף איש . עיתון הארץ אף הגדיל להונות באמצעות מומחיות הכתבים שלו שהגיעו 130 אלף איש . איך המתמטיקה הזאת עובדת מישהו יכול להסביר ??? לשמאל פתרונים ולה' הישועה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים