שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הערכה במשטרה: "חשש להפרות סדר בהפגנה במוצ"ש"
המשטרה פרסמה הערכת מצב לקראת הפגנות המחאה. "לא נאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי ולא נאפשר שימוש בסמלים נאציים". המארגנים: "ניסיון מחפיר לעשות דה-לגיטימציה"
ההפגנה בכיכר הבימה - הרייך השישי | צילום: שלום עכשיו

במשטרה נערכים לקראת ההפגנות שיתקיימו במוצאי שבת בתל אביב ובירושלים. היום (חמישי) השתתף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בישיבת הערכת מצב במשטרה, שטענה, כי ממידע מודיעיני שבידיה, עולה חשש שיהיו הפרות סדר בהפגנות. מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תבטיח קיומה של המחאה וזו זכותו של כל אזרח להביע את עמדתו. זו זכות בסיסית של כל אדם במדינה דמוקרטית, אך לצד זאת מתמונת המודיעין עלה חשש להפרות סדר".

עוד הוסיפה המשטרה כי: "על מנת שנוכל להבטיח את שלום הציבור ואת קיומה המלא של המחאה, שבה משטרת ישראל וקוראת למארגני המחאה ולמשתתפים לשמור על הסדר ולאפשר את קיומן של המחאות כחוק" במשטרה הבהירו כי השוטרים יאפשרו את קיום המחאות של כלל המפגינים, אך היא "לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי ולא תאפשר שימוש בסמלים נאציים".

עוד מבחזית החדשות

בארגון "הדגלים השחורים", האשימו את המשטרה ב"ניסיון מחפיר לעשות דה-לגיטימציה ציבורית למחאה דמוקרטית". בהודעת הארגון נאמר כי: "נראה כי רוחו של העבריין המורשע בן גביר שורה על המשטרה שמנסה לעשות דה-לגיטימציה למחאה דמוקרטית ולצייר אותה כאלימה. אני קוראים לציבור הרחב להגיע ולהפגין נגד ההפיכה המשטרית ולהתעלם לחלוטין משקרי המשטרה, נזכיר למפכ"ל ולדובר המשטרה כי הם עובדים תחת החוק ולמען הציבור והם אינם משרתיו של בן גביר".

ארגון "קריים מיניסטר" האשים את המשטרה ב"הסתה שקרית ומסוכנת נד מי שבמשך שנים מוחים כחוק". לדברי הארגון, מדובר ב"ניסיון שקוף להחליש את המחאה ולהרתיע את הציבור מלהגיע. נראה שבמשטרו הרימו דגל לבן והפכו להיות משטרה פוליטית של בן גביר. התשובה שלנו לשקרים ולהסתה, עשרות אלפי מפגינים בכיכר הבימה שאומרים בקול גדול לנאשם, לבן גביר ולחבריהם בממשלה העבריינית, לא להפיכה משטרית".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא אמר בתגובה: "מצופה מהמפכ"ל לעמוד מאחורי הדברים שסוכמו בפגישה ולשמור על ביטחונם של עשרות אלפי המפגינות והמפגינים שצפויים להגיע למחאה במוצ"ש בכיכר הבימה. עם כל הכבוד לשר בן גביר, לא הוא יקבע אם מותר או אסור למחות. אם הוא חושב שכאן זה צפון קוריאה, הוא יגלה מהר מאוד שהוא טעה ובגדול".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים