שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הערכה בישראל: נסראללה לא מבין שהוא מותח את החבל יותר מידי
בירושלים קיימת הערכה כי מזכ"ל חיזבאללה ממשיך בפרובוקציות סביב גבול לבנון כי אינו חושש מתגובה קשה, אך מתריעים שהמצב עשוי להשתנות ולהגיע לעימות
חסן נסראללה מזכ"ל חיזבאללה | צילום: תקשורת ערבית

בירושלים מעריכים שמזכ"ל חיזבאללה ממשיך בפרובוקציות סביב גבול לבנון כי אינו חושש מתגובה קשה, אך מתריעים שהמצב עשוי להשתנות. הארגון נמצא במצוקה בלבנון, והחשש הוא שנסראללה מנסה להסיט את האש לכיוון ישראל, שהבהירה כי פינוי אחד מאוהלי הארגון שהוקמו בשטחה אינו מסיים את הפרשה.

כזכור ביום רביעי, הושחתו ונגנבו מצלמות התצפית סמוך למטולה ואתמול (שבת) נעשו ניסיונות לחצות את הגדר. בישראל מזהירים כי המשך פעולות אלו עלול להסתיים בעימות צבאי. ההערכה בירושלים היא כי נסראללה לא מעריך שהוא בסכנה.

עוד מבחזית החדשות

למרות זאת, אומרים בירושלים, כי פעולותיו מתונות בהרבה לעומת העבר. הוא אינו יורה רקטות לעורף או מנסה לחטוף חיילים, למרות זאת סבורים בירושלים כי הוא מסתכן בטעות בשיקול דעת שעלולה להביא להידרדרות ואולי למלחמה. הוא סבור שהפרובוקציות של ארגונו מצויות מתחת לרף התגובה הקשה של ישראל, אך הוא לא לוקח בחשבון שתגובה ישראלית חריפה עשויה לדרדר את שני הצדדים למקום שאליו הם לא רוצים להגיע.

בישראל יש דריכות מהמשך הפרובוקציות. ההערכה היא שלבנון נמצאת במצוקה אסטרטגית. הפרלמנט, שהתכנס כבר 12 פעמים לבחור נשיא, לא הצליח לעשות זאת והצדדים לא מצליחים להגיע להסכמה. בנוסף, מאשימים בלבנון את חיזבאללה שהוא זה שעומד במוקד הכאוס המדיני, והוא זה שמכשיל את בחירת הנשיא. חיזבאללה רוצה במועמד סולימאן פרנג'ייה ומכשיל כל מועמד אחר. בישראל סבורים כי לא רק לבנון במצוקה, אלא גם חיזבאללה.

ישראל העבירה מסר חד ללבנון, כי האוהלים שהציב חיזבאללה בצד הישראלי של הגבול הבינלאומי בהר דב, חייבים להתפרק, אחד חיזבאללה פירק בינתיים רק אוהל אחד. ישראל הבהירה ללבנון שעד לא יפורק גם האהל השני, הפרשה לא תסתיים.

עוד מבחזית החדשות

בישראל מעריכים כי בשל הכאוס הפוליטי בלבנון אין טעם להיכנס למשא ומתן על הגבול היבשתי עם המדינה. שש מתוך 13 נקודות המחלוקת הן קלות להסדרה, משום שמדובר בכמה מטרים לצד זה או אחר. אך שאר הנקודות מחייבות שיח רציני, וכרגע אין עם מי לדבר בצד הלבנוני שחסר מנהיגות יציבה.

לפי שעה, האמריקאים מדברים עם שני הצדדים. זאת אחת הסיבות שהביאו לביקורו החשאי בישראל בשבוע שעבר של עמוס הוכשטיין, שליחו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לשיחות בין ישראל ללבנון. הוכשטיין נחשב מומחה ללבנון, והיה גם המתווך להסכם על הגבול הימי עם ביירות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים