שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » העובדים נגד מנהלת רשות החברות: "השפלת והשמצת עובדים"
עובדים ברשות בעבר ובהווה שיגרו מכתב לנציבות שירות המדינה ולמבקר המדינה בדרישה לבדוק את התנהלותה הבעייתית לטענתם של מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים
השר דודי אמסלם | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

קבוצת עובדים בעבר ובהווה ברשות החברות הממשלתיות פנו היום (חמישי) במכתב לנציבות שירות המדינה ולמבקר המדינה בדרישה לבדוק את התנהלות מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים.

במכתב מפורטות סוגיות שונות באשר להתנהלותה הבעייתית של מנהלת רשות החברות וכבר בתחילה נטען כי "מזה מספר חודשים אנחנו מעוניינים להציף את הדברים אליהם נחשפנו במסגרת עבודתנו ברשות אך חוששים מפעולת נקם של מנהלת הרשות. נוכח ההתרחשויות האחרונות והצטברות המקרים אנחנו לא יכולים לעמוד מנגד".

עוד מבחזית החדשות

במכתב נשלח באופן אנונימי וללא חתימה עלו טענות רבות על התנהלותה של רוזנבוים. מהנציבות נמסר ל"ישראל היום" כי "הנושא נמצא בבדיקה". בין הסעיפים שהוצגו במכתב: "הטלת מורא על עובדים, השמצת מנהלים ועובדים זוטרים בשיחות עם עובדים אחרים, השפלת עובדים עד שבמקרה אחד עזבה עובדת בבכי את חדר הישיבות, שיחות איום בביצוע פוליגרף לעובדי הרשות על הדלפות לתקשורת".

עוד נטען במכתב, כי רוזנבוים הפכה את הרשות ל"בית חרושת ליועצים פרטיים". לטענת העובדים הזמן הרב שהושקע בלימוד אותם יועצים את עבודת הרשות פגע במתן המענה לחברות הממשלתיות ואף נמנע מהם להציג את עמדותיהם בדיונים השונים. את זכות הדיבור שמרה רוזנבוים באותם דיונים ליועצים החיצוניים. עוד נטען כי היא העבירה את קביעת יעדי החברה מהדירקטוריונים של החברות לרשות החברות באמצעות היועצים הפרטיים מה שהוביל להתמשכות התהליכים.

בסעיף נוסף נטען כי רוזנבוים עיכבה מתן דיבידנדים בשלוש חברות שהוכרזו לפני שנה ועוכבו על ידה. אתמול שלחה מנהלת רשות החברות מכתב בנושא לשר הממונה על הרשות וביקשה ממנו לאפשר את העברת הכספים. העובדים טענו כי בפעילותה "החלישה רוזנבוים את הדירקטוריונים בחברות כשומרי סף", זאת לאחר שאישרה מינוי סמנכ"ל על ידי דירקטוריון שתפקידו רק בפיקוח וזאת חרף עמדת המחלקה המשפטית ברשות החברות.

לסיום המכתב נטען כי היו פעולות בניגוד עניינים של רוזנבוים. כך לדוגמה "עיכוב הסיבים האופטיים תוך מעורבות מנהלת הרשות בנושא חרף עמדת המחלקה המשפטית ברשות". או במקרה אחר שבו "הסכם הנכסים של חברת נתיבי איילון שמנהלת הרשות עכבה, תוך הפרת ניגוד עניינים עליו היא חתומה אל מול עיריית תל אביב". בסעיף האחרון במכתב התלוננו כותבי המכתב על מקרה שבו עשתה רוזנבוים שימוש "במעמדה כמנהלת הרשות לקידום אינטרסים אישיים", כאשר ב-17 במאי 23 זימנה אליה את ראש מנהל האוכלוסין לצורך קיצור תור לחידוש דרכון.

על רקע התנהלתות הבעייתית של רוזנבוים, שיגר השר אמסלם מכתב חסר תקדים בחריפותו ובו דרש ממנה שלא לפנות אליו יותר.

עוד מבחזית החדשות

בתגובת רשות החברות נאמר כי: "מנהלת רשות החברות הממשלתיות היא שומרת הסף האחראית לשמירה על הקופה הציבורית ועל האינטרס הציבורי בכמאה חברות ממשלתיות. מנהלת הרשות עומדת איתנה על משמרתה, גם אל מול דרישות המופנות אליה לקבל החלטות הנוגדות את כללי המנהל הציבורי התקין. על רקע זה, לאחרונה נפתח קמפיין מתוזמר היטב, שישראל היום משמש בו ערוץ הפצת מסרים מרכזי, המיועד לפנות את הדרך ולסלק ממנה את מנהלת הרשות. קמפיין זה כולל טענות שקריות ומופרכות, חסרות יסוד לחלוטין, המועלות במטרה לפגוע במנהלת הרשות ובשמה הטוב. לטובת הקמפיין נעשה שימוש בעובדים לשעבר שהעסקתם הסתיימה מסיבות מקצועיות, וכן מופעלים לחצים על עובדים ברשות, הנדרשים "ליישר קו" עם הקמפיין. מנהלת הרשות לא תירתע, לא תסטה מהדרך ולא תפנה אותה לטובת מי שלוטשים עיניים ל"מאגר הג'ובים" ולקופה הציבורית.

"הקמפיין המתנהל לא יכול לטשטש את העובדות לפיהן מנהלת הרשות הביאה את הרשות להישגים חסרי תקדים, למשל בהיבטי השקיפות, המינויים, קידום ההפרטה לרבות של חברות ענק והגדלת הדיבידנדים לקופת המדינה במאות אחוזים, והיא זוכה להערכה רבה מהעובדים המסורים והמעולים של הרשות".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. תלונה אנונימית?
    כולן אנונימיות?

    יש לבחון דברים קונקרטיים שנעשו לא חוקיים וניתנים לבדיקה.
    כל השאר… בעייתי בצורה אנונימית

  2. יותר מתוזמן ושקןף כי "התלונות" הוזמנו על ידי אמסלם לא יכול להיות.
    מכונת הרעל הביביסטית, אמסלמית, ליכודניקית ממשחכה להרעיל ולפגוע הכל בשביל שליטת אמסלם וחלוקת הג'ובים שלו.
    הופכים לאט לאט מהר מהר לעוד מדינה ערבית כושלת נוסח לבנון.

  3. טוב..השילוב המושלם בין השר המושחת ביותר בממשלה לבין ישראל היום,מובן מעליו. את כל האמור פה ,לרבות "טענות העובדים", כל מי שעיניו בראשו ושיכלו במקומו,היה לוקח בערבון מאוד מוגבל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים