שיתוף
תגובות
חדשות » הסכם המורים: לפיד יבקש את אישור הממשלה לקיצוץ רוחבי בתקציב 2023
כלכלת בחירות
צפויה התנגדות נרחבת מצד שרי הממשלה למהלך הקיצוץ של לפיד | ההסכם עם המורים נחתם מבלי שנמצא מקור תקציבי למימונו, העלות היא 4.5 מיליארד שקל
ראש הממשלה יאיר לפיד בפתח ישיבת הממשלה | צילום: קובי גדעון - לע"מ

הסכם המורים שנחתם בשבוע שעבר מעורר סערה רבה במערכת הפוליטית. ראש הממשלה יאיר לפיד אמור להביא את ההסכם לאישור הממשלה ביום חמישי. לאישור הממשלה קיצוץ רוחבי בתקציב המדינה ל-2023, כדי לממן את הסכם השכר עם הסתדרות המורים, על הממשלה לקצץ קיצוץ רוחבי את תקציב המדינה לשנת 2023. ההסכם, בעלות של 4.5 מיליארד דולר שאמור להיחתם אינו חוקי, שכן עד כה לא נמצא לו מקור תקציבי למימון.

בימים אלו מתקיימים מגעים עם שר הביטחון בני גנץ ושרים נוספים כדי להגיע להסכמות, אך למרות זאת צפויה התנגדות נרחבת לקיצוץ, בין השאר של שרים שהביעו בעבר התנגדות, בהם שר הבריאות ניצן הורוביץ. 

הסכם המורים המתוקשר, נחתם בשבוע שעבר על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, על אף שהדרג המשפטי במשרד האוצר ובכירי משרד המשפטים ידעו כי ההסכם אינו חוקי, בשל חוסר אפשרות למימון ובשל דיני הבחירות. בשל כך, באופן חריג ותקדימי, הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, סירב לחתום על ההסכם.  

על פי ההסכם רוב ההוצאות של הסכם המורים יתחילו ב-2023. לכן, הקיצוץ הוא של כ-4.5 מיליארד שקל בתקציב 2023, שנכון לעכשיו, לפחות בתחילת השנה, יהיה המשכי, כלומר תקציב 2022 ימשיך להיות תקף בשינויים מסוימים גם ב-2023. אף שהצטברו בקופת האוצר עודפים של יותר מ-30 מיליארד שקל ב-12 החודשים האחרונים, לא ניתן לעשות בהם שימוש מכיוון שהחוק מגביל את הוצאות הממשלה ולא ניתן לשנות את החוק כל עוד אין לממשלה רוב בכנסת.

בסביבת לפיד הגיבו ואמרו כי "מדובר בקיצוץ מותנה לשנה הבאה שיבוטל עם העברת תקציב המדינה ל-2023. ישנם עודפים שנשתמש בהם בתקציב הבא ואנחנו נדאג שהשירות החברתי לאזרח לא ייפגע. להיפך, האזרחים רק ירוויחו מזה והמורים יקבלו את הכסף שמגיע להם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים