שיתוף
תגובות
חדשות » הסכם הגז עם לבנון: ההסכם מובא לאישור הממשלה והקבינט
הסכם במחלוקת
המדינה השיבה לעתירות נגד אי העברת ההסכם בכנסת, ואמרה שטרם הוחלט על אופן אישורו, ובג"ץ קיבל זאת: "לא ניתן כרגע צו ביניים"
הקבינט דן בהסכם הימי, היום | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

היום בצהריים (רביעי) מתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון על הסכם הגבול הימי עם לבנון שיעלה בהמשך להצבעה בממשלה ויוצג לחברי הכנסת. הדיון אמור היה להתכנס כבר מספר פעמים בשבועות האחרונים אך הוא נדחה שוב השוב בשל רצונו של ראש הממשלה יאיר לפיד להציג את הטיוטה הסופית שהוסכמה בין הצדדים.  

הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש אגף המודיעין אהרון חליוה אמורים להציג את הסקירה המודיעינית המעודכנת ואת הצדדים השונים הדנים בהיבטים הביטחוניים של ההסכם.

כרגע לא ברורים הליכי האישור הסופיים של ההסכם אם הוא יאושר בממשלה. על פי המתווה ההסכם יוגש לאישור הכנסת, אך ראש הממשלה לא נתן לכך את אישורו כרגע, מכיוון שאין עדיין רוב לאישור ההסכם בכנסת. בתוך כך פורום קהלת וארגון לביא עתרו לבג"ץ בבקשה שיוציא צו ביניים לעיכוב הליך אישור ההסכם.

המדינה הגיבה הבוקר לעתירות, והשופט מוניץ דחה את הבקשה למתן צו ביניים. "לאחר עיון בבקשות ובתגובות המשיבים, נחה דעתי כי נוכח סדר היום המעודכן, אין מקום לשנות מהחלטתי מיום 3.10.22 במסגרתה נדחתה הבקשה למתן צו ביניים", קבע מינץ.

היועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה העבירה אתמול את את חוות דעתה בעניין הליך אישורו של ההסכם, ולהשקפתה עדיף שההסכם יועבר לאישור הכנסת, אך אין מניעה משפטית שלא להעבירו בכנסת. עוד כתבה היועמ"שית כי יש קשיים לחתום על ההסכם בתקופת בחירות, אך היא לא מצאה מניעה משפטית לעשות זאת. 

בינתיים, ראש הממשלה לפיד הודיע שיקיים מסיבת עיתונאים מיוחדת בעניין ההסכם הערב בשעה 20:00. ראש האופוזיציה נתניהו, שהביע התנגדות עזה להסכם , הודיע שיקיים תדרוך לסיעת הליכוד על ההסכם בכנסת בשעה 15:30.

גם מזכ"ל החיזבאללה נסראללה, התייחס להסכם ואמר בנאומו אתמול כי הארגון יקבל כל החלטה של ממשלת לבנון. "מההתחלה אמרתי, העיקר שלבנון תוכל להפיק את הגז והנפט מהים", "כשנאמר לי שלשם כך צריך להגיע להסכם סימון גבול אמרתי בסדר, בבקשה תגיעו להסכם". 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. ניתן לסכם את הסכם הכניעה הזה בכך שבא לעולם רק ואך ורק מתוך פחדנותם של לפיד וגנץ מלהתמודד מול הטרוריסט נסראללה.

    הפחדנים מנפנפים עתה ב"הסכם שלום" המונע מלחמה, בדיוק כמו שצ'מברליין ניפנף בהסכם השלום שלו עם היטלר. היטלר לא עמד בהסכם ותוצאות המלחמה ההיא ידועות לכל, גם נסראללה לא יעמוד בו.

    נתנו ליוצאי המימד החמישי והכתב המשכיל של "במחנה" לנהל מו"מ, מה ציפינו שיקרה ? מולם ישבו ממציאי השחמט מאיראן !!! לא כוחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים