שיתוף
תגובות
חדשות » הסופה "ברברה" בדרכה לישראל: גשם, רוחות עזות וקור קיצוני
החל ממחר צפוי גשם שיתחיל בצפון ויתפשט למרכז | סיכוי לשלג בהרים וטמפרטורות נמוכות מהרגיל | חשש לשיטפונות בנחלים
נחל שוצף לאחר הגשם | צילום: עופר שנער רשות הטבע והגנים

על פי התחזית מחר (שני) צפויה להגיע לישראל הסופה "ברברה" מאזור הים השחור ויוון. נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי קיים הערב הערכת מצב והנחה את מפקדי המחוזות לבדוק את כשירות ציוד החילוץ ולהרחיב את התיאום עם המשטרה וגופי החירום. במד"א מזהירים מפגיעות קור ובחברת החשמל עברו למתכונת חירום, שכוללת צוותים מתוגברים.

הלילה צפוי לרדת גשם רק בצפון ושלג בחרמון. לאורך מישור החוף ינשבו רוחות ערות. מחר ירד גשם בצפון הארץ וייתכנו סופות רעמים בודדות. בחרמון ירד שלג. ברוב אזורי הארץ ינשבו רוחות סוערות. הים ייעשה סוער. בהמשך היום הגשם יתפשט בהדרגה למרכז הארץ ולצפון הנגב. כמויות הגשם צפויות להגיע ל-50 עד 100 מ"מ. משעות אחה"צ קיים חשש משיטפונות במדבר יהודה וים המלח. אנה פבלוב, חזאית בשירות המטאורולוגי אמרה כי "אחרי ינואר יבש מהממוצע, פברואר החל גשום ובשבוע השני שלו צפויים עוד ימים גשומים קרירים וסוערים".

עוד מבחזית החדשות

רוחות עזות ינשבו בכל הארץ, ובדרום ייתכנו סופות חול מקומיות. תחול ירידה בטמפרטורות שתהינה נמוכות מהרגיל לעונה. יש חשש לשיטפונות בנחלים. השירות המטאורולוגי מזהיר מפני כניסה לנחלים, ברגל או ברכב, עד לירידה מוחלטת של מפלס המים. כמו כן, יש להיזהר מלהתקרב לשפת נחל בעת שיטפון.

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מזהירים מזיהום אוויר גבוה בנגב ובערבה בשל סופות החול הצפויות באזור. משרד הבריאות ממליץ לילדים, נשים בהיריון, קשישים ואוכלוסיות בסיכון להימנע מפעילות גופנית בחוץ.

המערכת החורפית מגיעה אלינו מיוון וקיבלה את השם "ברברה" בגלל קור קיצוני שהיא מביאה איתה.הרוחות עשויות להגיע למהירות של עד 100 קמ"ש וגובה הגלים עשוי להגיע לגובה של לא פחות מתשעה מטרים. הרוחות צפויות להיחלש בהדרגה ביום שלישי. שלג צפוי לרדת בפסגות הגבוהות של הרי הצפון החל ממחר אחר הצהריים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים