שיתוף
תגובות
חדשות » הסוף לקורונה: יפן צפויה להסיר לחלוטין את ההגבלות על התיירים
חמצן כלכלי
יפן מתכננת לוותר על דרישת אשרת תייר כחלק מהקלות נוספות בביקורת הגבולות שנחקקה כדי לעצור את התפשטות נגיף הקורונה | הסיבה לשינוי, שפל כלכלי של 24 שנים
טוקיו, יפן | צילום: freepik

דובר הממשלה בטוקיו מסר אתמול (ראשון) כי יפן בוחנת מחדש את אפשרות כניסת התיירים למדינה, וכי היא צפויה בקרוב להסיר את מגבלת 50 אלף הכניסות היומיות למדינה, כמו גם החובה לטייל במסגרת מאורגנת בלבד, וכן קיימת החובה לעטות מסכה בכל מקום.

לאחר שרוב מדינות העולם הסירו את כל מגבלות הקורונה, ופתחו את שעריהן לתיירים שממלאים את קופת המדינה, מצטרפת היום גם יפן שנשארה בין המדינות הבודדות שיש בהן הגבלות משמעותיות על כניסת תיירים.

השינוי במדיניות נובע בעיקר, משפל חסר תקדים של הין היפני. סגן מזכיר הממשלה היפנית הבהיר כי מגבלת הכניסות של מספר התיירים יבוטל באופן מוחלט, כמו כן יופחתו התנאים לקבל ויזה לטיול והדרישה  לטייל בקבוצות בלבד. לדבריו "אנחנו נבחן מחדש את המגבלות בכללותן, אנחנו נצטרך להוציא את זה לפועל בעתיד הלא רחוק. ליפן יש אטרקציות עונתיות, בסתיו ובחורף, ואנחנו יודעים שיש הרבה אנשים בעולם שרוצים לבקר במדינה". 

הין היפני צנח לאחרונה בחדות והגיע בשבוע שעבר לשפל של 24 שנים מול הדולר. האינפלציה ביפן עולה על היעד אך היא עדיין נמוכה באופן יחסי, ונאמדת ב-2.4% בשנה. הסיבה המרכזית להיחלשות הין היא המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי ביפן, שבינתיים דוגל במדיניות הריבית הנמוכה. לכן, למרות החוסן הכלכלי של המדינה, הין נחלש מול הדולר.

הממשלה היפנית מאמינה שהסרת ההגבלות וחזרת התיירים למדינה, יעלו את הביקוש למטבע היפני ויחזקו את המטבע כמו גם את הכלכלה היפנית.  יש לציין כי מיד עם פרסום ההודעה, התחזקו מניות חברות התיירות במידה רבה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים