שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הנשיא בכנס החלל באבו דאבי: "נרתום את כוחו של היקום למען הבשורה של הארץ"
שיתוף פעולה אזורי
הרצוג השתתף באירוע שמארגן נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד | הרצוג יקיים פגישת עבודה מורחבת עם הצוות של בן זאיד, שתעסוק בנושאים ביטחוניים כלכליים ומדיניים
נשיא המדינה יצחק הרצוג עם שר החוץ של איחוד האמירויות השייח׳ עבדאללה בן זאיד אאל נהיאן | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נחת הבוקר (שני) באבו דאבי, לאחר שעזב את בחריין עם תום פגישתו המוצלחת עם המלך. עם נחיתתו באבו דאבי, התקבל הנשיא על ידי שר החוץ של איחוד האמירויות, השייח׳ עבדאללה בן זאיד אל-נהיאן.

הנשיא נשא דברים בכנס החלל הבינלאומי, ונפגש בארמון הנשיאות עם הנשיא מוחמד בן זאיד אל-נהיאן. בפתח דבריו בכנס החלל אמר הרצוג כי "השמיים שלנו פתוחים למגוון מסחרר של גורמים ממשלתיים ופרטיים, המשגרים לוויינים, חיישנים, וחלליות אל תוך הלא-נודע". "אין ספק כי בעתיד, גורלה של האנושות טמון בחלל. אך בהווה המידי, הערך האולטימטיבי של טכנולוגיות החלל טמון בהצלת כוכב הלכת אשר כבר שלנו. אני גאה בשיתוף הפעולה ההדוק של ישראל עם נאס"א, סוכנות החלל האירופית, ומקבילינו באירופה ועוד מדינות רבות. אך אני מתגאה במיוחד בשותפות המתהווה שלנו בתחום החלל עם איחוד האמירויות".

עוד אמר הרצוג "היום חיוני כי נעמיק ונרחיב שותפויות בינלאומיות כאלה, לטובת כדור הארץ שלנו ואזורנו גם יחד. בזמן שאנו ממשיכים את העבודה שהחלה ב-COP-27 במצרים ומצפים לקראת COP-28 באיחוד האמירויות, עלינו לעבוד יחד ולרתום את כוחם של טכנולוגיות חלל מתקדמות על מנת לטפל במשבר האקלים הדחוף במזרח התיכון ובאגן הים התיכון". 

"שיתוף הפעולה בינינו יכול להפוך את האזור היפהפה שלנו למוקד עולמי של פתרונות סביבתיים. אני מאמין כי איחוד האמירויות וישראל יכולות להוביל את הדרך עבור אזורנו כולו, ביחד עם ידידינו ושותפינו. כולנו התרשמנו עמוקות מהישגיה של תכנית החלל האמירתית, כולל משימת מאדים. היא מהווה שותפה מושלמת לישראל, מובילה עולמית בתחומי הטכנולוגיות ללוויינים מיניאטוריים, לצילומים ברזולוציה גבוהה, ואבטחת סייבר בחלל".

הרצוג פנה לאמירתים ואמר "חברים יקרים, ישנו תחום נוסף, מעבר לטכנולוגיות פורצותדרך, בהן חיוני להשקיע, חינוך בתחום החלל עבור הדור הצעיר, זהו העתיד. משאב הטבע הגדול שלנו הוא הסקרנות של ילדינו, וראיתי את עיניהם בוהקות כשהם למדים על החלל. בישראל, הקמנו תכנית בשם תבל, אשר כבר עובדת עם תלמידי תיכון ברחבי הארץ, יהודים וערבים כאחד. ישראל מזמינה את כל המדינות המיוצגות כאן לעבוד איתנו ולהרחיב את התוכנית הזו במישור האזורי והבינלאומי. ביחד, נרתום את היצירתיות, הגאונות, והפליאה המשותפים של הנוער שלנו. ואני מזמין את כולכם להצטרף ליוזמה הנפלאה הזאת"

עוד הוסיף הרצוג "אני מאמין כי הבשורה הגדולה של חקר החלל טמונה לא רק בתגליות בכוכבי לכת רחוקים, אלא גם בגילוי מחדש של הפוטנציאל שלנו לשיתופי פעולה, כאן ב"כוכב הכחול" שאנו קוראים לו בית"."הבה נתקדם מעלה מעלה, לא בתחרותיות של מלחמה קרה אלא בשיתוף פעולה של שלום חם. הבה נרתום את כוחו של החלל למען הבשורה של הארץ. הבה נביט מעלה אל השמיים אל הארץ שלנו. ביחד, אנו יכולים להוביל את חקר החלל לגבהים חדשים, ולהציל את כדור הארץ שלנו משפלים חדשים. היום ניתן לומר, השמיים הם רק הגבול התחתון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים