שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הנשיא ביידן תועד ברשת: "הסכם הגרעין מת, אך אנחנו לא נודיע על כך"
בשיחה של מפגינה נגד המשטר האיראני עם הנשיא ביידן מלפני חודש וחצי, הוא אמר כי הסכם הגרעין "מת" | הבית הלבן: "אין התקדמות כרגע בנוגע להסכם הגרעין עם איראן"
נשיא ארה״ב ג'ו ביידן | צילום: archna nautiyal, שאטרסטוק

היום (שלישי) פורסם סרטון ברשתות החברתיות, ובו נשמע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אומר כי הסכם הגרעין עם איראן מ-2015 "מת", אך הוא הבהיר כי ארצות הברית לא תודיע על כך באופן רשמי. הדברים נאמרו בשיחה מקרית עם אזרחית אמריקנית שהפגינה נגד המשטר האיראני במהלך כנס בחירות שקיים ביידן בקליפורניה ב-4 בנובמבר. 

האמירה של הנשיא ביידן היא למעשה אישור למדיניות האמריקנית הלא רשמית של ארצות הברית בנושא האיראני. דברים דומים נאמרו גם על ידי בכירים אחרים בממשל בחודשים האחרונים, בשיחות עם בנות בריתה של ארה"ב ובתדרוכים סגורים לכתבים שלא לציטוט ולא לייחוס.

עוד מבחזית החדשות

ביידן אמר למפגינה כי "הוא (הסכם הגרעין) מת, אבל אנחנו לא נודיע על כך. זה סיפור ארוך. אני יודע שהמשטר האיראני לא מייצג אתכם (האזרחים), אבל עלול להיות להם נשק גרעיני".

דוברת מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמרה בתגובה לדברים כי הסכם הגרעין עם איראן "לא על סדר היום שלנו" וכי "אנחנו לא רואים הסכם בזמן הקרוב. איראן הורגת את אזרחיה הצעירים ומוכרת כלי טייס בלתי מאוישים לרוסיה כדי להרוג אזרחים אוקראינים. אנחנו עובדים על דרכים מעשיות לבלום את איראן".

עוד הוסיפה הדוברת "נמשיך לנקוט בפעולות כדי לגבות מחיר ממי שמשתמש באלימות נגד מפגינים ומנסה לדכא את זכויותיהם. המאמצים הדיפלומטים שלנו הביאו לכך שעוד מדינות מצטרפות אלינו, מגנות את המשטר האיראני ויוצאות נגד פעולותיו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים