שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הנשיא ארדואן הכריז על שבוע אבל: למעלה מחמש אלף הרוגים – מספר הנספים צפוי לעלות
יממה לאחר רעידת האדמה הקטלנית שגבתה את חייהם של כ-5,000 בני אדם, התרחש לפנות בוקר רעש אדמה בעוצמה של 5.6 | משלחת צה״ל נחתה בטורקיה לפנות בוקר
ההריסות לאחר רעידת האדמה | צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א'

מאז רעידת האדמה בטורקיה ובסוריה עלה מניין הנספים ליותר מ-5,000. ארגון הבריאות העולמי העריך הבוקר (שלישי) כי מספר ההרוגים עלול להגיע ליותר מ-20 אלף. הרשויות בטורקיה עדכנו כי במדינה נספרו עד כה באופן רשמי כ-3,000 הרוגים וכ-16 אלף פצועים. לפנות בוקר אירעה התרחשה רעידת אדמה נוספת בטורקיה, בעוצמה של 5.6 בסולם ריכטר.

אמש הכריז נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן על שבעה ימי אבל, בעקבות רעידת האדמה הקשה ומספר הקורבנות האדיר. עשרות אלפי בני אדם נותרו ללא קורת גג ומצאו מחסה הלילה בקניונים, במסגדים ובמרכזים הקהילתיים. במשך כל הלילה נמשכו מאמצי החילוץ וההצלה, כאשר כמעט 8,000 לכודים חולצו עד כה מ-4,758 בניינים שנהרסו כתוצאה מהרעידות.

עוד מבחזית החדשות

המכון הגיאולוגי של ארצות הברית מסר כי מאז רעידת האדמה הגדולה שאירעה אתמול בלילה, נרשמו לפחות 100 רעידות משנה בעוצמה של 4.0 ומעלה. ככל שהזמן מרעידת האדמה המקורית מתארך, תדירות רעידות המשנה ועוצמתם נוטה לרדת, אך עדיין מהווה סיכון למבנים שנפגעו מרעידת האדמה הראשונית.

במוקד הרעש הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 מה שגרם לבניינים שלמים לקרוס והותיר אלפי אנשים פצועים וללא קורת גג. גם מזג האוויר החורפי מקשה על מאמצי החיפוש אחר ניצולים. הטמפרטורות באזור האסון צנחו במהלך הלילה קרוב ל-0 מעלות, מה שהחמיר את התנאים של הלכודים תחת ההריסות. בעקבות רעידת האדמה נמלטו עשרות אסירים מכלא שמאכלס אסירי דאעש רבים בעיר ראג'ו בסוריה, לא רחוק מהעיר גאזינטפ שבטורקיה.

במהלך הלילה נחתה משלחת החילוץ וההצלה של ישראל בשדה התעופה בעיר אדנה. לאחר היערכות ראשונית, צוותי החילוץ יעשו את דרכם לאזורי האסון ויחלו בפעולות החילוץ. במהלך היום צפויות להגיע משלחות סיוע גם מרוסיה ומאוקראינה, כאשר כ-300 אנשי צבא רוסיים שנמצאים בסוריה הופנו לסייע בפעולות החילוץ. גם ספרד, בריטניה, יוון, גרמניה והאיחוד האירופי הודיעו כי משלחות חילוץ מטעמן יגיעו לטורקיה ולסוריה.

אנשי משרד החוץ פעלו במהלך הלילה מול השלטונות הטורקיים כדי לאפשר את קליטת משלחת החילוץ, הכוללת אנשים מיחידת החילוץ של פיקוד העורף וכן צוות סיוע הומניטרי. סגן שגרירת ישראל בטורקיה, נדב מרקמן, סיפר על התיאום המורכב: "היה מסובך להשיג את האישורים הדרושים לנחיתת הכוחות, בייחוד לאור מסגרת הזמנים ובשעות הלילה פעלנו נמרצות מול משרד החוץ הטורקי, הצבא וכן רשויות התעופה". הוא הוסיף כי "אני נרגש וגאה לראות את המטוסים הצה"ליים נוחתים בשדה התעופה, מובילים את כוחות החילוץ בדרכם להושיט סיוע לתושבים שנפגעו".

אל"מ (מיל.) גולן ואך, מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית של פיקוד העורף אמר עם יציאת המשלחת "אני גאה להוביל את משלחת "ענפי זית", משלחת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף וארגוני החירום לטורקיה", אמר . "אנחנו מגיעים בשלב שבו עדיין יש סיכוי למצוא אנשים חיים. התנאים, כידוע, אינם קלים. גם מבחינת מזג האוויר וגם ההריסות, שהיו משמעותיים מאוד. אבל יש עוד סיכויים למצוא אנשים חיים" הוסיף.

עוד מבחזית החדשות

בניין עיריית תל אביב הואר אמש בצבעי דגל טורקיה, וראש העירייה רון חולדאי כתב בחשבון הטוויטר שלו באנגלית ובטורקית: "ליבנו עם האנשים בטורקיה, על רקע האסון הזה".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שוחח עם רבני הקהילות היהודיות בטורקיה המתמודדים עם תוצאות רעידת האדמה הקשה. רב הקהילה האשכנזית ושליח חב"ד באיסטנבול אמר כי כולם כבר חולצו בעיר אך הם מתמודדים עם חוסר בחשמל וקשר טלפוני. עם זאת, רב קהילת יוניקיו סיפר לרב הראשי כי מתוך 12 יהודים שמתגוררים בגבול עם סוריה, שניים נעדרים ונעשים מאמצים לאתר אותם.עלה

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים