שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המשנה ליועמ"שית נגד הממשלה המסתמנת: "עושים דה לגיטימציה לייעוץ"
גיל לימון תקף בדיון בוועדה המיוחדת שדנה בהצעות לתיקון פקודת המשטרה את הכוונות של חברי הקואליציה המסתמנת לבצע שינויים במערכת המשפט | הליכוד השיבו במתקפה נגד
עו"ד גיל לימון | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הבוקר (ראשון) התעמת המשנה ליועמ"שית, עו"ד גיל לימון באופן חזיתי עם יו"ר הוועדה המיוחדת שדנה בחוק לתיקון פקודת המשטרה, חה"כ אופיר כץ, יו"ר הוועדה המסדרת, חה"כ יואב קיש, והשר לביטחון לאומי המיועד, חה"כ איתמר בן גביר.

במהלך הדיון בוועדה, שדנה ב"חוק בן גביר" במטרה להעניק ליו"ר עוצמה יהודית סמכויות נרחבות על משטרת ישראל, פנה עו"ד לימון לשלושת האישים ותקף אותם כי לדבריו "אתם עושים דה לגיטימציה לייעוץ המשפטי. אתם כל הזמן מנסים לצייר את היועמ"שית כפוליטית כשהיא לא, היא עצמאית". בתגובה אמרו השלושה בזעם "אתם אלה שמבזים את הכנסת. היועצת המשפטית אמרה "כן" על כל דבר כשהיה מדובר בממשלה היוצאת".

עוד מבחזית החדשות

בתוך כך, הבוקר התכנסה גם הוועדה המיוחדת לתיקון הצעת חוק היסוד בנושא של שר נוסף במשרד ממשלתי. עם פתיחת הדיון על ידי יו"ר הוועדה, חבר הכנסת שלמה קרעי, שאלה אותו חברת הכנסת מיכל שיר סגמן "בכמה מדינות מערביות הכשירו עבריינים ושינו את החקיקה כדי שהם יהיו בתפקידים בכירים? והאם זה אכן הופך את מדינת היהודים לאור לגויים?".

עורך הדין והיועץ המשפטי לוועדה, גור בליי אמר בפתח הדיון כי  "הדיון בוועדה מאוד מושפע כמובן מהפרסונות. כדאי לוועדה להתנתק מהמקרה הספציפי, בסוף זה שינוי משטרי שיהיה איתנו באופן עתידי. לכן, כדאי לבחון את התיקון במבט רחב ולשאול באופן מהותי, האם כדאי לשנות את נקודת האיזון ובמידה רבה להרחיב את שיקול הדעת של ראש הממשלה מצד אחד אבל להפחית את הדרישות בתחום טוהר המידות מצד שני?"

גם חברת הכנסת יסמין פרידמן מיש עתיד שאלה את יו"ר הוועדה קרעי "אתה מבקש מאיתנו להתעלם, אבל זה חוק פרסונלי. יש משפט שאומר "גנב קטן עובר על החוק – גנב גדול מחוקק את החוק". אתם גורמים לכולנו להיות שותפים לחקיקת חוק שגורם לכולנו להיות גנבים. איך אתם מסתכלים על עצמכם במראה?"

החוק הנוסף שנידון היום בכנסת הוא "חוק הפיצול". שימנע מ-4 חברי כנסת להתפצל מסיעה. יו"ר הכנסת החדש, חה"כ יריב לוין פתח את ההצבעה, ובליכוד מקווים שיצליחו לקדם את החוק עוד היום טרם סגירת המליאה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים