שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המשטרה תהפוך להיות כפופה לבן גביר: באמצעות חקיקה ראשית
ההסכם הקואליציוני
ע"פ ההסכם הקואליציוני עוד קודם להקמת הממשלה, תועבר חקיקה שתקבע כי המפכ"ל יהיה כפוף ישירות לשר לביטחון לאומי | זאת בדומה למנגנון הנוהג כבר כיום במשרד הביטחון
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

לאחר שהיתה הראשונה לחתום על נספח תפקידים להסכם הקואליציוני עם בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד, אמש נחשף הסעיף המשמעותי בהסכם של עוצמה יהודית, שכולל שינוי של חוק המשטרה, לפי הסעיף בהסכם עוד "טרם השבעת הממשלה, הקואליציה תערוך שינויים בפקודת המשטרה, כך שהיחס בין השר לביטחון לאומי לבין המפכ"ל, יהיה כיחס שבין שר הביטחון לרמטכ"ל, למעט ביחס לסעיף 59 לחוק סדר הדין הפלילי (הסמכות לפתוח בחקירה)".

משמעות הסעיף הינה, שלמעט הוראה על פתיחה בחקירה – בן גביר יוכל להשפיע על קבלת ההחלטות הפנימית במשטרה – גם בנוגע לתיעדוף משימות, גם בנוגע להקצאות של כוח אדם – זאת בשונה מהמצב הנתון שבו השר לביטחון פנים יכול לקבוע מדיניות כללית למשרד אבל הוא נטול השפעה על ההתנהלות היומיומית בארגונים שתחתיו. כאמור, ע"פ ההסכם, שינוי החקיקה האמור צפוי לקרות עוד לפני השבעת הממשלה, זאת בצמוד לחקיקה שאמורה לאפשר ליו"ר ש"ס דרעי לכהן כשר.

עוד מבחזית החדשות

כמ"כ סוכם בין המפלגות כי יוקם משמר לאומי גדול, שתפקידו יהיה "להחזיר את המשילות לרחובות". ע"פ הודעת עוצמה יהודית בשבוע החולף, סוכם גם יוסדר מעמדה של הישיבה בחומש, תוקם ישיבה באביתר, תוסדר ההתיישבות הצעירה, יחוקק "חוק הפרוטקשן" של עד 10 שנות מאסר על פשיעה מאורגנת, וחוק דרומי שיאפשר לירות בגנבי נשק צה"לי.

במסגרת נספח התפקידים סוכם בין המפלגות, כי בן גביר יקבל סמכויות מורחבות במשרד לביטחון הפנים שייקרא מעתה המשרד לביטחון לאומי, וכן תקבל המפלגה את תיק הנגב והגליל והחוסן הלאומי, שסמכותו גם היא תורחב לאחריות אף על השכונות. וכן את תפקידי שר המורשת, סגן שר הכלכלה, יו"ר ועדה לביטחון הפנים ויו"ר הוועדה לקרן ישראל ברוטציה. עוד הוסכם כי עוצמה יהודית תקבל שני תפקידי סגן שר.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים