שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המשטרה מודה בפרשת NSO: "היו חריגות"
החומרים יועברו לבדיקה
כזכור, בשבועות האחרונים, הכחישו במשטרה מהדרג הבכיר כולל המפכ"ל שבתאי והשר לבט"פ בר לב את דבר מעורבותה של המשטרה בהאזנות לא חוקיות
המפכ"ל קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

לראשונה מאז נחשף ב"כלכליסט" לגבי השימוש של המשטרה בתוכנת הרוגלה "פגסוס" של חברת NSO בטלפונים של אזרחים, המשטרה מודה היום (ג') לראשונה כי לאחר בדיקות שערכה בנושא – "התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים".

בדוברות המשטרה נאמר: "לאור הפרסומים בנושא, משטרת ישראל ביצעה בדיקות בנוגע למקרים בהם נטען כי משטרת ישראל ביצעה פעולות החורגות מסמכויותיה בעת הפעלת האזנת סתר באמצעות אמצעים טכנולוגים המאפשרים קליטת תקשורת בין מחשבים.

לאחר בדיקה ראשונית העברנו ממצאים אלה אל היועץ המשפטי לממשלה ועל בסיסם יצאה הודעתו מיום 20.1.2022.
בבדיקה נוספת מאוחרת יותר שנעשתה עוד טרם הקמת צוות הבדיקה, התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים.

נוכח האמור ולנוכח הקמת צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי), הנחה היועץ המשפטי לממשלה על נקיטת מהלכים מיידיים על מנת למנוע אפשרות לחריגה מסמכות ומשטרת ישראל תפעל בהתאם.

ראש אגף חקירות ומודיעין, על דעת מפכ"ל המשטרה, ינחה את כלל שוטרי משטרת ישראל לשתף פעולה באופן מלא, כמצופה וכנדרש, עם עבודת צוות הבדיקה, להתייצב בפני הצוות, להשיב על שאלותיו, למסור כל מסמך או מידע שיידרשו, לאפשר גישה למערכות המידע ולספק מידע טכני על האמצעים העומדים לרשות משטרת ישראל, ובכלל זה מידע המצוי בידי גורמים שלישיים".

כזכור, בשבועות האחרונים, הכחישו במשטרה מהדרג הבכיר כולל המפכ"ל שבתאי והשר לבט"פ בר לב את דבר מעורבותה של המשטרה בהאזנות לא חוקיות, וכעת נראה כי המשטרה משנה את גרסתה ומודה כי ישנם דברים הדורשים בדיקה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים