שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המצרים מדווחים: הרשות הפלסטינית תפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל
שר הביטחון והרמטכ"ל בהערכת מצב בעקבות פעילות צה"ל במחנה הפליטים ג'נין | חשש מפני ירי רקטות מרצועת עזה | אבו מאזן הכריז על צעדת מחאה
פעילות הכוחות במחנה הפליטים ג'נין הבוקר | צילום: דובר צה״ל

זעם רב ברחוב הפלסטיני בעקבות פעילות צה"ל בג'נין. בערוך טלוויזיה מצרי פרסמו היום (חמישי) כי הרשות הפלסטינית תודיע לישראל כי היא מפסיקה את התיאום הביטחוני איתה באופן מוחלט, בעקבות חיסול 10 פלסטינים במהלך מבצע מעצרים היום במחנה הפליטים בג'נין. הרשות הפלסטינית, החמא והג'יהאד האיסלמי כינו את הפעולה "טבח" וקראו לקהילה הבין-לאומית להתערב. הרשות הפלסטינית הכריזה כי תקיים צעדת מחאה.

שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירים נוספים במערכת הביטחון. מחשש לירי רקטות מרצועת עזה.

עוד מבחזית החדשות

עוד דיווח הערוך המצרי, כי החלטה נוספת שעליה צפויה הרשות הפלסטינית להכריז הערב היא קריאה לחמאס ולג'יהאד האסלאמי לדון בקווים כלליים על התגובה הפלסטינית על מהלכי ממשלת ישראל "המובילים לסיפוח של שטח הגדה וחיסול חלום המדינה הפלסטינית בגבולות 67". הרשות הפלסטינית גם תקרא למועצת הביטחון של האו"ם, ולבית הדין הפלילי הבין-לאומי לחקור את מה שאירע הבוקר בג'נין.

העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד דיווח כי מצרים פתחה קו ישיר של שיחות עם הפלגים בעזה, במקביל לשיחות עם בכירים במערכת הביטחון בישראל. על פי הדיווח, בכירים במודיעין טוענים שכרגע הנהגת הג'יהאד האסלאמי מסרבת להימנע מהסלמה.

ההחלטה על הכנסת הכוחות לאור יום לתוך המחנה התקבלה בעקבות מידע מודיעני ממוקד, על חוליית טרור שחבריה משתייכים לג'יהאד האסלאמי, המתכוונת להוציא לפועל פיגוע בטווח הזמן המיידי בתוך הארץ. המידע הצביע על דירה שבה נמצאים המבוקשים. כוח מסוערב נכנס לתוך הבית שכותר על ידי כוחות נוספים מבחוץ. כאשר 3 מחבלים החלו לברוח, נורו ונהרגו.

עם פריצת החיילים לבית החלו המבוקשים בירי כבד. חילופי אש התפתחו בין הכוחות למחבלים. לאחר מספר שעות הסתיימה הלחימה והכוחות יצאו מהמחנה למרבה הנס, ללא נפגעים לכוחותינו.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כינס את ההנהגה הפלסטינית לישיבת חירום והכריז על 3 ימי אבל ועל הורדת הדגל לחצי התורן. מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסיין א-שיח׳ הודיע כי בעקבות כך “ההנהגה הפלסטינית תכריז הערב על שורה של החלטות ודרכי פעולה".

דוברו של אבו מאזן נביל אבו רדינה: "מה שקורה בג'נין ובמחנה הפליטים הם טבח שביצעה ממשלת ישראל, בצל השתיקה הבין-לאומית. היא מעודדת אותה לבצע מעשי טבח נגד העם שלנו מול העם וממשיכה להתעלם מחיי עמנו, לפגוע בביטחון וביציבות בידי מדיניות ההסלמה שלה. עמנו איתן ולא יותר על ירושלים ועל המקומות הקדושים, לא משנה אילו פשעים יבצעו כוחות הכיבוש. קוראים לקהילה הבין-לאומית לנקוט פעולה כדי להגן על עמנו".

עוד מבחזית החדשות

גם משרד החוץ הטורקי פרסם גינוי על הפעילות בג'נין: "מביעים את דאגתנו העמוקה מהמתח הגובר ומאובדן החיים בגדה, ומגנים בחריפות את ההתקפות האלו שהביאו להרג אזרחים".

גורם צבאי בכיר הבהיר כי חברי החולייה שחוסלו היו "פצצה מתקתקת", וכי הם עמדו להוציא לפועל פיגוע בקרוב. לדברי הבכיר "מדובר באירוע מורכב מאוד. היה ירי רב על הכוחות, יידו אבנים ומטענים. מדובר על מאות לוחמים שפעלו בעקבות מידע מודיעיני מדויק של שב"כ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים