שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המפלגה הרפובליקנית ניצחה בשליטה בבית הנבחרים
בחירות האמצע בארה"ב
המפלגה הרפובליקנית זכתה בשליטה בבית הנבחרים האמריקאי כשחצתה את רף ה-218 מושבים | נשיא ארה"ב ביידן בירך: "מוכן לעבוד ביחד"
טראמפ בעצרת בחירות מעופפת | צילום: Aaron of L.A

תוצאות אמת. הלילה (רביעי) הצליחה המפלגה הרפובליקנית להשיג את המושב ה-218 בבית הנבחרים, ובכך השיגה את הרוב הדרוש כדי להחלפת השליטה הדמוקרטית. הניצחון הרפובליקני יקשה על נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לקדם יוזמות חקיקה שהדמוקרטים מתנגדים להם או להחליט על צמצום הסיוע לאוקראינה.

הלילה ניצח בקרב על המחוז ה-27 בקליפורניה, הנציג הרפובליקני מייק גרסיה והשלים את 218 המושבים של המפלגה הרפובליקנית מתוך 435 המושבים בבית הנבחרים. בעקבות הניצחון תסיים ננסי פלוסי את כהונתה כיושבת ראש בית הנבחרים, וקווין מקארת'י יחליף אותה בתפקיד. 

נשיא ארצות הברית הגיב לתוצאות הבחירות  ובירך קווין מקארת'י היו"ר הנכנס "אני מברך אותו על הרוב שהשיג בבית הנבחרים ואני מוכן לעבוד איתו למען משפחות אמריקניות. העם האמריקני רוצה שנעשה עבורם דברים. הם רוצים שנתמקד בנושאים החשובים ובהפיכת חייהם לטובים יותר. אני אעבוד עם כל מי שמוכן לעבוד איתי".

עוד מבחזית החדשות

כזכור, התחזיות המוקדמות צפו רוב רפובליקני מובהק בבית הנבחרים על רקע האינפלציה הגואה והמשבר הכלכלי. הרפובליקנים ציפו ל"גל אדום". אך למרבה ההפתעה ובניגוד לכל הסקרים המוקדמים, הדמוקרטים המשיכו להשיג שליטה בסנאט ואילו הרפובליקנים השיגו רוב דחוק בבית הנבחרים.

עם היוודע התוצאות הסופיות הודיע דונאלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר כי בכוונתו להתמודד שוב לבחירות לנשיאות ב-2024.  לדברי טראמפ "בקרוב שוב נהיה אומה חזקה. הבחירות ב-2024 ייראו אחרת. אתם מוכנים? אני גם מוכן".

בתגובה להכרזתו, אמר הלילה מייק פנס, שכיהן כסגן הנשיא בממשל טראמפ, בראיון עיתונאי כי "לרפובליקנים יהיו בחירות טובות יותר במירוץ לנשיאות ב-2024, מאשר טראמפ. הגיע הזמן למנהיגות חדשה, מנהיגות שתאחד את המדינה שלנו סביב האידיאלים הגבוהים ביותר, מנהיגות שתשקף את הנימוס והכבוד שיש לרוב האמריקאים זה לזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים