שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המפלגה הדמוקרטית: שומרת על רוב בסנאט
דרמה בארה"ב
בניגוד מוחלט לרוב הסקרים והתחזיות, מפלגתו של הנשיא ביידן הצליחה לשמור על הרוב בסנט | המועמדת הדמוקרטית קתרין קורטז מסטו הצליחה לגבור על יריבה הרפובליקני
ג'ו ביידן נשיא ארה"ב | צילום: BiksuTong, שאטרסטוק

דרמה של ממש בבחירות האמצע בארצות הברית. קתרין קורטז מטסו הדמוקרטית מנבדה ניצחה הלילה (מוצאי שבת) את המועמד הרפובליקני אדם לקסלאט במושבים לסנאט, ולאחר שהשיגו 50 מושבים בסנאט, הובטח רוב דמוקרטי בשנתיים הקרובות.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הגיב לאחר הניצחון ואמר כי הוא מרוצה מאוד משיעור ההצבעה בבחירות, וכי "המפלגה הרפובליקנית תצטרך להחליט מי הם". הוא אף ציין כי הוא התמקד במרוץ בג'ורג'יה.

בחודש הבא ייערך סבב נוסף במדינת ג'ורג'יה בין המועמד הדמוקרטי רפאל וורנוק למועמד הרפובליקני הרשל ווקר, לאחר שלא הצליחו להגיע ל-50% מהקולות. אך גם אם הרפובליקנים ינצחו במרוץ במדינה זו, סגנית הנשיא קמלה האריס תמשיך להצביע בשובר השוויון בסנאט המחולק באופן שווה כדי להבטיח את הרוב הדמוקרטי.

עוד מבחזית החדשות

בבית הנבחרים יש עדיין מספר מרוצים שטרם הגיעו לכלל הכרעה ולכן מוקדם עדיין לקבוע איך בדיוק יהיו יחסי הכוחות, אם כי הצפי הוא שהרפובליקנים יזכו ברוב דחוק. נכון לעכשיו הרפובליקנים מחזיקים ב-211 מושבים והדמוקרטים ב-204. יש לציין כי למרות שהרפובליקנים השיגו רוב דחוק בלבד, ביידן הוא הנשיא האמריקני שאיבד הכי פחות מושבים בבחירות האמצע מכל נשיא דמוקרטי בתקופת כהונתו הראשונה מאז ג'ון קנדי.

מדובר במהפך של ממש ביחסי הכוחות, שכן על פי הסקרים המוקדמים, הרפובליקנים היו אמורים להשיג ניצחון גדול בבחירות האמצע, ולהתחיל את קמפיין הבחירות של הנשיא לשעבר דונאלד טרמאפ לבית הלבן. לאכזבתם ביום הבחירות הסתבר שהמרוץ צמוד הרבה יותר ממה ששיערו. למרות הרוב הדחוק הצפוי לרפובליקנים בבית הנבחרים, הם אינם שבעי רצון מהתוצאות ואילו הדמוקרטים מרוצים מהפער הקטן שיאפשר להם להתכונן לבחירות לנשיאות. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים