שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המפכ"ל שבתאי ניסה לעשות מחטף: רגע לפני כניסת השר המיועד בן גביר
מתח בצמרת
המפכ"ל רצה לקדם את עוזרו וקצינים אחרים, השר המיועד בן גביר, דורש שהמינויים יוקפאו. לטענת גורמים בעוצמה יהודית "שבתאי מנסה לבצע מהלכים מאחורי גבו של בן גביר"
ח״כ בן גביר והמפכ"ל שבתאי בטקס במשמר השבעה

הממשלה החדשה קורמת עור וגידים, וכבר עכשיו ברור כי איתמר בן גביר יהיה השר שאחראי על המשטרה. במסגרת הסמכות הקיימת בחוק, השר מוסמך לחתום על דרגות ועל מינויים חדשים לקצינים מדרגת סגן ניצב ומעלה. וזה עוד לפני השינוי שבן גביר מתכוון לבצע בפקודת המשטרה, שתעניק לו סמכות רחבה יותר על הארגון. אך ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע כי מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי ניסה לבצע לכאורה מינויים במחטף בזמן שבין הממשלה היוצאת לממשלה הבאה.

בין השמות ששבתאי ביקש לקדם לפני כניסתו של בן גביר לתפקיד: ניצב משנה רועי ולדמן, שמשמש כיום כעוזר המפכ"ל. שבתאי החליט למנות את ולדמן למפקד מרחב לכיש במחוז דרום. את מפקד מרחב לכיש היוצא, ניצב משנה ברק מרדכי, החליט למנות למפקד מרחב איו"ש.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, בסביבת בן גביר גילו כי המפכ"ל זימן את חברי סגל הפיקוד הבכיר לדיון שהיה אמור להתקיים בנושא מדיניות המשטרה לשנת 2023. מקורביו של השר המיועד זעמו כשגילו שהמפכ"ל מתכנן דיון מדיניות רגע לפני שבן גביר נכנס לתפקיד. בן גביר הורה לשבתאי לבטל את הדיון – והדיון בוטל, אך האירוע השאיר טעם מר בלשכת השר המיועד. בן גביר גם הורה לשבתאי להקפיא את המינויים של נצ"מ ולדמן ונצ"מ מרדכי.

"מפכ"ל המשטרה מנסה לבצע מהלכים ומינויים מאחורי גבו של השר המיועד, רגע לפני שנכנס לתפקידו", אמרו המקורבים. "הוא עוסק בשורה של מחטפים שנועדו לקבוע עובדות בשטח, ולמנות מקורבים ללא קריטריונים מקצועיים".

על כוונת מפכ"ל המשטרה למנות את עוזרו האישי, נצ"מ רועי ולדמן, למפקד מרחב לכיש, אמרו מקורבי בן גביר: "יותר ממוזר שאדם שמונה לפני פחות משנה וחצי להיות עוזר המפכ"ל, מתקדם באופן מטאורי לתפקיד מפקד מרחב. זו התנהלות מטרידה".

השר המיועד בן גביר ממשיך לגבש את הכוורת שתעבוד איתו. אחד הקצינים לשעבר שאיתם מתייעץ בן גביר הוא ניצב בדימוס שלומי קעטבי שהיה מפקד מחוז ש"י. גורמים בסביבת בן גביר לא פוסלים כי קעטבי יתגייס בחזרה למשטרה ויוצב בתפקיד הסמפכ"ל. 

בריאיון הבוקר ל-ynet radio, פסל קעטבי אפשרות כזו וכשנשאל אם הוא חוזר למשטרה, ענה: "בוודאי שלא". הוא אמר כי הוא מייעץ לבן גביר והבהיר שהוא "רוצה להשפיע כאזרח על מה שקורה כי לדעתי אנחנו במצב של מדרון חלקלק מבחינת אכיפה, תחושת הביטחון". 

כשנשאל איך הוא ובן גביר הכירו, ענה: "הוא היה במירכאות כפולות לקוח שלי כשהייתי מפקד מחוז ש"י. הייתי מעודכן לגבי כל פעולה שלו, כל עיכוב שלו וכל מעצר שלו. הוא היה חלק מהערכות המצב שלנו. לא ראיתי בו איום אסטרטגי בדיוק כמו שנוער הגבעות זה לא איום אסטרטגי". קעטבי כינה את בן גביר "שחקן נשמה", וכשנשאל אם הוא יהיה מפכ"ל על, ענה: "בוודאי שלא. הוא יהיה שר אקטיביסט, שר שרוצה לממש את האחריות שלו. הוא לא יישב על הגדר".

מקורבי בן גביר מסרו בעקבות הריאיון: "מעריכים מאוד את קעטבי, אולם הוא לא דיבר מילה אחת עם המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על ימ"ר שי, ואין לו מושג מהן התוכניות בנושא הזה, בפרט שהשר המיועד לא נכנס לעובי הקורה. כאשר השר המיועד ייכנס לתפקידו אז תתפרסם מדיניותו לעיני כולם".

בכל מקרה, דוד ביתן, הסמפכ"ל הנוכחי, צפוי לפרוש מתפקידו בחודשים הקרובים כפי שפורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות". ממשטרת ישראל נמסר: "הליך המינויים במשטרת ישראל מתנהל באופן סדור ובהתאם לכלל הנהלים והאישורים הנדרשים. הליכים אלו ימשיכו להתנהל בצירים מקצועיים ולא בכלי התקשורת".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אם בן גביר גבר .
    שימנה לתפקידים שוטרים עם כיפות כמה שיותר גדולות בדיוק כמו שגנץ אמר.
    כי ככה השמאל תמיד עושה ממנה את הכי כופר הכי אוכל נבלות והכי שמולאני שיש.
    די הגיע תורינו.
    ובאמת מגיע למזרחניקים עם הכיפות הסרוגות להיות בתפקידים רמים .
    רק שלא ניפול לאיזה עוד משעגנא כמו אמסלם השמולני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים