שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » המפכ"ל: "גדל בעולם דור חדש של פושעים"
המאבק בפשיעה
לדבריו, "כיום, ניתן לבצע מגוון רחב של עבירות מרחוק. אנו צופים כי מגמה זו רק תלך ותתחזק בד בבד עם ההתקדמות הטכנולוגית" | "האירוע הזה מתרחש במשמרת שלנו"

״רק שותפות אמיתית תאפשר לכולנו להלחם בפשיעה ובטרור״, כך אמר הבוקר מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי בכנס בטחון המולדת והסייבר השביעי בשיתוף מנהל סחר וחוץ מכון הייצוא במשרד הכלכלה. הכנס מתקיים כחלק מביקור של 45 מפכ״לים מ-34 מדינות ברחבי העולם שקיימו אתמול והיום פגישות אישיות עם מפכ״ל המשטרה.

בכנס ציין המפכ״ל את החשיבות של שיתופי פעולה בין משטרות העולם ואמר:״אנו מבינים כי גדל בעולם דור חדש של פושעים, פושעים שאינם צריכים "ללכלך את הידיים" תרתי משמע. כיום, ניתן לבצע מגוון רחב של עבירות מרחוק. עבירות אלימות חמורות ועבירות מתחום המוסר – ניתנות לביצוע באמצעות רשת האינטרנט. אנו צופים כי מגמה זו רק תלך ותתחזק בד בבד עם ההתקדמות הטכנולוגית".

"בתחום הפשיעה הכלכלית- המטבעות הקריפטוגרפיים גם הם כבר חלק בלתי נפקד מהכלכלה העולמית. בהיעדר רגולציה מדינתית, ובהינתן ששוק זה פועל באנונימיות וביכולת העברה מרחוק של מטבעות בכל רגע נתון, ישנו כר פורה לעסקי הלבנת הון ומימון פשיעה חמורה לרבות מימון טרור בהיקפים מדאיגים בכל רחבי העולם. ברור לכולנו כי ככל שחולף הזמן העולם הופך לנגיש וזמין בכל רגע נתון, ולמעשה דווקא כיבוד הריבונות בין המדינות, זו כלפי האחרת, מנוצל לרעה בידי עברייני הרשת, מקל על ביצוע עבירות ומסרבל את יכולת האכיפה של המדינות. בתחום זה, נדרשת פעילות אכיפה, מניעה וסיכול בזמן אמת של עבירות סייבר בכל מקום בו הן מתרחשות, ברחבי העולם".

עוד מבחזית החדשות

"על כן, קיימת חשיבות רבה בגיבוש תפיסה אסטרטגית, הכוללת שותפות משימה חוצה גבולות, לצד למידה טכנולוגית ופעילות מבצעית אכפתית שוטפת. יש לשאוף לייצר הסדרה משפטית, שתאפשר שיתוף פעולה מלא בין גורמי האכיפה ברחבי העולם. אני רואה חשיבות רבה בשיתוף הפעולה בזירה הבינלאומית, הן ברמה הטקטית-מבצעית והן ברמה האסטרטגית. זה בידיים שלנו, זו אחריותנו. האירוע הזה מתרחש במשמרת שלנו ואנו צריכים לעבור מתגובה לפעילות התקפית".

"כמפכ"ל משטרת ישראל, אמשיך להרחיב ולהעמיק את שיתופי הפעולה עם גופי האכיפה בעולם, אמשיך לפעול לחיזוק הפעילות האופרטיבית המשותפת, וגם אקדם את השותפות האסטרטגית הבינלאומית אל מול האיומים המשותפים. כולנו חייבים להבין- שרק שותפות אמתית, אשר כוללת היתוך כלל המידע בין המדינות וגורמי האכיפה, תאפשר להילחם בפשיעה ובטרור בעולם.״

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים