שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המפכ"ל בהצהרה הערב: "למשטרה יש מפכ"ל אחד, אני נשאר לטובת אזרחי ישראל"
יומיים אחרי הדחת מפקד מחוז תל אביב, הודה שבתאי: "טעיתי, בעיתוי ובדרך" | למרות זאת הוא לא ביטל את ההדחה "יקרה אחרי הרמדאן"
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

בהודעה דרמטית הערב (מוצ"ש) הצהיר מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, כי הוא מודה בטעותו בנוגע להדחת ניצב עמי אשד, אך למרות זאת הוא לא ביטל את הוראתו והיא תתבצע אחרי חודש הרמדאן. בנוסף, הבהיר המפכ"ל כי הוא לא מתכוון להתפטר: "יש למשטרה מפכ"ל אחד, אני נשאר על המשמר לטובת אזרחי המדינה".

בתחילת דבריו אמר שבתאי "ערכתי חשבון נפש. פניי לאן" וציין כי "במשך עשרה שבועות עומדים מפקדי ושוטרים משטרת ישראל ושומרים בגופם על חופש הדמוקרטיה במדינת ישראל. לצד חופש המחאה שמרנו על הסדר הציבורי בכל רחבי הארץ עם אתגרים לא פשוטים, אתגרים יומיומיים גם ברמה האישית וגם ברמה הארגונית. יש מדיניות שר ואנחנו מיישמים אותה, תוך הפעלת שיקול דעת מבצעית בשטח. הקו מנחה הוא החוק ושמירת על שלומם של אזרחי מדינת ישראל".

עוד מבחזית החדשות

עוד הבהיר שבתאי: "למשטרה יש מפכ"ל אחד ההנחיות לשטח הן ברורות לכל התקופה, גם בהתנהלות, הפעלת מדרגי ההפסד ושימוש באמצעים. ההנחיות לפקדים ולשוטרים ברורות, לא רוצים לראות דם ברחובות. לא רוצה לראות תמונות של אזרח מדמם מרימון הלם ואישה בת 70 אזוקה. ניתן להשתמש בכוח, אמצעים כנדרש על פי חוק ובהתאם למדרגים שנקבעו כמפכ"ל. אני מחויב למדינת ישראל, לחוקיה וערכיה, אני מחויב למשטרת ישראל".

לגבי הדחת מפקד מחוז תל אביב, אמר המפכ"ל כי "סבב מינויים רחב היה מתוכנן להיערך תוך זמן קצר. עמי הוא קצין מקצועי מוערך ומנוסה, ובלי שום קשר למחאות או למצב הביטחוני המינוי המתוכנן אמור להיות מיושם לאחר חודש הרמדאן".

למרות זאת, הודה שבתאי: "אני אומר לכם – טעיתי. טעיתי בשיקול הדעת, בעיתוי ובדרך, ואני לא מקל בכך ראש. אני מכבד ומקבל את החלטת היועמ"שית לגבי הקפאת המינוי וצריך להיות ברור. אין לי ספק שגם אני וגם ניצב עמי אשד נמשיך להתנהל בממלכתיות ובמקצועיות, כפי שנהגנו עד היום".

"אני מתחייב לפניכם, אזרחי מדינת ישראל, כי אשמור על זכותכם החוקית למחות ולהפגין כל עוד הדבר ייעשה בגבולות החוק ולא אכנע לשום לחץ פוליטי בנושא", הוסיף המפכ"ל. "פנינו קדימה, יש לנו לא מעט אתגרים למדינת ישראל. המחאות לא הסתיימו, המצב הביטחוני רגיש, הרמדאן בפתח".

"בנימה אישית", סיים המפכ"ל את הצהרתו "כל חיי הייתי לוחם ומפקד ערכי. מעולם לא נטשתי לא קרב ולא מערכה, ולאחר חשיבה אין בכוונתי לעשות זאת אני נשאר על המשמרת שעליה אני מוצב 37 שנים ומתחייב לעשות את המיטב למען מדינת ישראל ואזרחיה".

עוד מבחזית החדשות

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר בתגובה כי הוא "מבקש לחזק את המפכ"ל ואת כל שוטרי משטרת ישראל שפועלים במגוון זירות ותחת אתגרים משמעותיים במקצועיות. טוב שיש מפכ"ל שפועל לפי חוק. קובי לוחם עז נפש, ששירת כל חייו הבוגרים את מדינת ישראל. בשעת החירום הזו, אני מבקש לחזק אותו ולהגיד לו, עם ישראל איתך. אתה נמצא בשעה משמעותית ועליך המשימה לשמור על עצמאות משטרת ישראל, על ביטחונם של אזרחי ישראל והדמוקרטיה הישראלית".

גדעון סער, התייחס לתגובת בן גביר שבה האשים את היועמ"שית ואמר: "תגובתו ממחישה מדוע מלכתחילה אין הוא כשיר לתפקיד הכולל אחריות מיניסטריאלית על משטרת ישראל. המהלך הברוטלי של יום חמישי היה טעימה מהתפריט של ההפיכה המשטרית. השמירה על המערכות הממלכתיות קריטית מאי פעם".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. המפכ"ל ואשתו שמאלנים קיצוניים שעושים כל שביכולתם בשביל האנרכיסטים !
    הטוב ביותר שהמפכ"ל יתפטר כבר !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים