שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המערכת המשפטית חוששת: לוין יגיש את הרפורמה לוועדת החוקה וכך יעקוף את היעוץ
בכירים בהנהלת בתי המשפט, לשכת עורכי הדין ומשרד המשפטים חוששים כי שר המשפטים יתחמק מעמדתם לגבי הרפורמה במערכת המשפט | המגעים בין הצדדים אינו עולה יפה לעת עתה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

היום (שני) צפוי להתקיים דיון נוסף בוועדת החוקה, חוק ומשפט בנושא הרפורמה במערכת המשפט, תחת הכותרת "סמכות הממשלה והשרים לקבוע את עמדתם המשפטית בפעולתם השוטפת ובפני ערכאות שיפוטיות". הדיון צפוי לעסוק במה שמכונה "חוק היועמ"שים".

גורמים בכירים בהנהלת בתי המשפט, לשכת עורכי הדין ומשרד המשפטים חוששים כי שר המשפטים יתחמק מעמדתם לגבי הרפורמה במערכת המשפט. הגורמים חוששים כי השר יריב לוין, יגיש את הצעות החוק באמצעות ועדת החוקה, בראשות חה"כ שמחה רוטמן, בדרך שתאפשר לעקוף את הגורמים המשפטיים בשלב גיבוש כתיבת ההצעה.

עוד מבחזית החדשות

בחמישי האחרון, התייחסה היועמ"שית גלי בהרב-מיארה לגבי טיוטות הצעות החוק שפורסמו על ידי לוין ורוטמן, וטענה כי "הייעוץ המשפטי לממשלה לא היה שותף לתהליך גיבוש הצעות החוק טרם ההודעה עליהן בתקשורת". הצעות החוק מבקשות לשנות את הרכב הוועדה לבחירת שופטים, להגביל את האפשרות של בג"ץ לפסול חוקים, לחוקק את פסקת התגברות ברוב של 61 ח"כים, לבטל את עילת הסבירות ולקבוע שהייעוץ המשפטי לא יחייב את הממשלה.

גורמים בכירים בהנהלת בתי המשפט, לשכת עוה"ד ומשרד המשפטים, טוענים כי השיח בין שלושת הגורמים המקצועיים האמונים על תחום המשפט בישראל, אינו עולה יפה. אותם גורמים הביעו חשש כי אם לא תימצא הסכמה בין שלושת הגורמים לבין שר המשפטים, הוא יוכל להגיש את הצעות החוק שלו באמצעות ועדת החוקה חוק ומשפט, בדומה למה שנעשה עם הצעת חוק היועמ"שים שהוגש בסוף השבוע האחרון ע"י יו"ר הועדה חה"כ שמחה רוטמן.

הצעת חוק מטעם ועדה יכולה לעסוק רק בחוקי יסוד, והיא אינה צריכה לעבור את שלב הדיון המוקדם בכנסת והצבעה בקריאה טרומית. כך שהיא יכולה לעקוף כביכול, את קבלת הייעוץ המשפטי ממשרד המשפטים, מנהלת בתי המשפט ולשכת עורכי הדין.

עוד מבחזית החדשות

שר המשפטים יריב לוין אמר בשבוע שעבר בדיון בוועדת החוקה ששום איום לא ירתיע אותו וכי הוא נחוש להעביר את הרפורמה במערכת המשפט כפי המתוכנן. עוד אמר לוין, כי הוא מתכוון לשמוע את כל העמדות בדיון וכי "החוכמה לא נמצאת במקום אחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים