שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » המענה של הממשלה לאפשרות שבג"ץ יפסול את מינוי דרעי: ביטול עילת הסבירות
הממשלה תקדם את חוק היועצים המשפטיים ושינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים | אם דרעי ייפסל בבג"ץ – חוק ההתגברות וביטול עילת הסבירות יקבלו עדיפות ראשונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בראש סדר היום של הממשלה החדשה עומד קידום חוק היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה והפיכתם ליועצים בלבד שיכהנו במשרות אמון. בנוסף, תקדם הממשלה את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, שכן נותרו שבועות ספורים לבחירת חברי הכנסת.

רפורמות אלו צפויות להיות הראשונות בתוכנית העבודה של משרד המשפטים, בתנאי שמינוי אריה דרעי לשר יאושר בבג"ץ. אם המינוי של דרעי לתפקיד שר ייפסל, תקודם תחילה פסקת ההתגברות וביטול עילת הסבירות. במקרה כזה, הצעד האחרון ברפורמה יהיה פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה שכן זהו נושא מורכב וקיים חשש שהוא ייתקע בבג"ץ או בשל היועצים המשפטיים.

עוד מבחזית החדשות

חה"כ אביגדור ליברמן שהתראיין אמש (מוצאי שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" אמר כי "עבור נתניהו, אריה דרעי הוא שפן ניסיונות, הוא שולח אותו קודם בשביל לראות מה יקרה ורק אחרי זה הוא יגבש את הטקטיקה שלו מה לעשות".

עוד אמר ליברמן כי "ראש הממשלה מנסה לבנות מלכודת לשר האוצר הנוכחי סמוטריץ', מנסה להכשיל אותו ואחר כך להפיל עליו את כל התיק". לטענתו "אני היחידי בימין. להם אין שום קשר לימין, זאת קואליציה חרדית משיחית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים