שיתוף
תגובות
חדשות » המסתערבים התחזו לסוחרי נשק וסיכלו פיגוע ברגע האחרון
פעילי חמאס תכננו לבצע פיגוע ביישוב נחליאל בליל חמישי של מצעד הדגלים | לוחמי שב"כ ויחידת המסתערבים של מג"ב לכדו את המחבלים בשיטת "כיפה אדומה"
הרכב שבו נתפסו המחבלים | צילום: דוברות המשטרה

בליל יום חמישי, יום ירושלים, לפני כשבוע וחצי תכננה תשתית של חמאס מהכפר כובאר שליד רמאללה לבצע פיגוע ירי בתוך היישוב נחליאל הסמוך. המידע אודות הכוונה לפגע הגיע לשב"כ ויחד עם יחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים הם הצליחו לסכל את הפיגוע.

שתי היחידות אספו מידע על המחבלים ועל הזירה, והבינו כי הפעילים מחפשים לרכוש כלי נשק על מנת להוציא את הפיגוע אל הפועל. במשטרה הוחלט לבצע "כיפה אדומה" שיטת פעולה שבה קובעים פגישה עם היעד בתואנת שווא. כך, התחזו הלוחמים לסוחרי נשק ויצרו קשר עם המחבלים.

עוד מבחזית החדשות

לאחר שנוצר הקשר הראשוני, שבו הזדהו הלוחמים כסוחרי נשק, הם הבטיחו למחבלים כי יספקו להם רובים. הם רכשו את אמונם וקבעו איתם שני מקומות מפגש שונים שבהם תתבצע העסקה.

במקרה הראשון, המחבל נכנס לרכב של המסתערבים, הלוחם הראה לו את הנשק ושוחח איתו. כאשר המחבל ביקש את הנשק הלוחם השתלט עליו, ומיד הגיעו לוחמים נוספים ולכדו אותו.

במקרה השני, התקיימה פעולה דומה עם פעיל חמאס אחר. בזמן שהוא ישב ברכב וספר את השטרות, הלוחמים התנפלו עליו ועצרו אותו.

מתחילת השנה סיכל שב"כ בשיטות שונות ויצירתיות 259 פיגועי ירי. בין השיטות, כפי שהתרחש במקרים הללו, זו ה"כיפה האדומה"א שבה הצליחו לרכוש את אמון המחבלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים