שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הממשלה תחזיק 4 שנים, אנו מפלגת שלטון"
בנט בכנס ימינה
רה"מ סיפר על כניסתו לתפקיד: "ביבי יצא מהחדר והרגשתי עומס כבד מאוד" • ח"כ קארה: "הקמנו ממשלת ימין". ח"כ אורבך בכנס: "לא היה סיכוי להקמת ממשלת ימין"
נפתלי בנט | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

ראש הממשלה ויו"ר ימינה נפתלי בנט קיים הערב (רביעי) כנס עבור פעילי המפלגה שכונה "כנס ניצחון" אחרי הקמת הממשלה והעמידה בראש. "הממשלה הזו תחזיק ארבע שנים שלמות והיא ממשלה של כל עם ישראל. אין ישראל הראשונה והשנייה והשלישית – יש ישראל אחת", טען.

הוא סיפר על הרגע שבו החליף את קודמו בתפקיד, בנימין נתניהו: "למחרת ההשבעה הגעתי לחפיפה. היא היתה קצרה אבל העשור האחרון חפף אותנו היטב וכשקודמי יו"ר האופוזיציה נתניהו יצא מהחדר נשארתי לבד בחדר והתיישבתי על כסא ראש הממשלה. לא הרגשתי גאווה ולא כבוד אלא עומס כבד מאוד. נטל, חובה ושליחות".

בנט הציב יעדים לעתיד: "אנחנו הולכים לפתוח מפקד, שיהיה פתוח לכל אזרחי מדינת ישראל להתפקד. ימינה הולכת להיות מפלגת השלטון הכי גדולה במדינת ישראל. זה היה מסע קשה, צריך לומר את האמת. המסע התחיל לפני לא מעט שנים. עבר עליות, עבר מורדות. בבחירה בין רווח פוליטי קטן למה שטוב לישראל – בחרנו במה שטוב".

"זה המצפן שלנו. אם נקפיד על זה לאט לאט אנחנו נגדל ונגדל כדי להוביל את מדינת ישראל עוד שנים קדימה. ישראל חוזרת לעבוד. נחנו לא מוותרים על המדינה שלנו, על מה שאנחנו מאמינים. איש שמאל הוא לא אויב. אנחנו נאבקים ועובדים ומהצד ממשיכים לזרוק עלינו קללות וביקורות. הם יצעקו ואנחנו נעשה", הוסיף בנט.

בנאומים, הציגו נציגי ימינה עמדות סותרות. ח"כ אביר קארה טען כי הם הקימו ממשלת ימין, כי בנט עומד בראשו: "הקמנו ממשלת ימין, בראשות הממשלה עומד איש ימין, חברנו מהימין מוזמנים להתכבד ולהצטרף לממשלה". מנגד, ח"כ ניר אורבך הודה שלא מדובר בממשלת ימין וטען שלא הייתה אפשרות להקים כזאת: "אני אומר לכם באחריות לא היה סיכוי להקמת ממשלת ימין".

גם שרת הפנים שקד התייחסה להקמת הממשלה בכנס: "מהלך הקמת הממשלה לא היה קל, שלא לומר קשה מאד אבל אם לא היינו עושים אותו היינו עכשיו בחוגי בית, מכינים סרטונים ושלטים לקמפיין. אני מכירה אות את בנט מ-2006 כנפתלי אבל מיום שני הוא 'ראש הממשלה'. היה קשה מאד אבל מנענו בחירות ובנט מנהל את המדינה. אני אחראית על רבים מכם – על כל הרשויות המקומיות. משרד הפנים הוא כמו חנות ממתקים, אני לא יודעת מאיפה להתחיל".

השר לשירותי דת וחבר הקבינט המדיני בטחוני מתן כהנא אמר בכנס כי "אני נרגש, להיות פה עכשיו כי כל מה שיש לנו פה זה בזכותכם. אחרי שנתיים של לופ בלתי נגמר שהפך להיות סכנה למדינת ישראל, בחרנו להקים ממשלה שתעבוד בשביל עם ישראל. ממשלה שלא תפגע באף אחד מהאגפים שלה כי יש כבוד ביננו".

"אם יש דברים שלא הצלחנו לפתור ב 73 שנה כנראה לא נצליח לפתור גם בממשלה הזו. אם הממשלה הזו תצליח זו תהיה בשורה ענקית עם ישראל. אני מאוד שמח להיות השר לשירותי דת. כי לצערי המתח בין דת למדינה מייצר את הקיטוב הכי עמוק בחברה הישראלית".

"מאז שיצאנו לדרך הצהרנו שאת סוגיות הליבה לא נוכל לפתור אלא בהסכמה רחבה. בעז"ה אצליח ליישם את התכניות שלי. נתקן את מערך הכשרות ויותר אנשים יוכלו להתגייר ע"פ ההלכה. נגרום לזה שמדינת ישראל תהיה עם זהות יהודית חזקה יותר".

"לא באתי להלחם באף אחד. אני מכבד ואוהב את אחינו החרדים. אך לא אוכל לשתוק אם הפוליטיקים שלהם יבזו את קידוש השם ויראת השמים שלנו. אדוני ראש הממשלה, כבר כששרתנו יחד בצבא היית נחוש ועשוי מפלדה. אני שמח להיות כאן לצידך כשאתה מנהיג עם ישראל. באנו לעבוד", דברי כהנא.

במקביל, נאם שר המשפטים גדעון סער בכנס פעילי "תקווה חדשה" במושב עזריה שבשפלה: "נתניהו אמר שאני מועמד לא רלוונטי. אני שואל אתכם: רלוונטי או לא?!? חזרתי ביום ראשון לחדר ישיבות הממשלה אחרי כמעט 7 שנים. התחייבתי שלא נוותר על תיק החינוך, וכך עשינו".

"הליכוד היסטריים, רואים את זה בהודעות שלהן ובסגנון. הדרך של הליכוד תרחיק אותם מהשלטון. אני קורא להם: תשרתו את העם מהאופוזיציה. אל תהיו אופוזיציה של עם ישראל. איזה לאומי ואיזה ימני? מנוע טורבו של הסתה ורעל. ימניים ולאומיים עלאק. את החבורה ברשות נתניהו צריך להרחיק מהשלטון זמן רב".

"במשרד המשפטים והמשרדים שלנו תשמעו בתקופה הקרובה על מעשים ושינויים. לא על דיבורים, לא על D9. המערכה ההסברתית היא מאוד חשובה. מסכמים חצי שנה בלבד, אבל הישג אדיר. תודה לכולם", דברי סער בכנס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים