שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הממשלה אישרה את התקציב עבור המשמר הלאומי: באופוזיציה תקפו
הממשלה אישרה את הקיצוץ הרוחבי במשרדי הרווחה, הבריאות והחינוך לטובת תוספת תקציב עבור הקמת המשמר הלאומי | לפיד: "צבא פרטי של בריונים לליצן הטיקטוק והפיתות"
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית, את הקיצוץ הרוחבי במשרדי הרווחה, הבריאות והחינוך לטובת תוספת תקציב עבור הקמת המשמר הלאומי במשרד לביטחון לאומי. במסגרת האישור יקבל המשרד תוספת של מיליארד שקלים לתקציב הביטחון הלאומי ויעלה את שכרם של 3,000 שוטרים.

טרם אישור הקיצוץ הסתייגו חלק מהשרים והשר בן גביר הסביר את הצורך בתוספות למשטרה. בסביבת השר הדגישו כי מדובר בחלק מתשעת מיליארד השקלים שהובטחו מראש. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון כי "הנושא אינו חדש", והוסיף כי גם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט "העביר החלטה בנושא המשמר הלאומי".

עוד מבחזית החדשות

בישיבת הממשלה על הקמת המשמר הלאומי, העלה ראש הממשלה את שמו של תת אלוף במיל' גל הירש כמועמד אפשרי לעמוד בראש המשמר. גם השם של ניצב בדימוס אורי בר לב הועלה כאפשרות. יש לציין כי בזמנו העלה הירש הצעה מסודרת להקמת משמר לאומי ואז פנה נתניהו לבן גביר ושאל אם הירש אכן גיבש הצעה ומה דעתו על מועמדותו. הירש כתב היום בטוויטר בתגובה כי "איש לא שוחח עמי על כך וזה לא רלוונטי".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה לאישור: "הממשלה אישרה קיצוץ רוחבי בכל המשרדים כדי לממן את המיליציה הפרטית של בן גביר. יקצצו בבריאות, יקצצו בחינוך, יקצצו ברווחה, יקצצו בתחבורה הציבורית, יקצצו בתקציב הביטחון, הכל בשביל לממן צבא פרטי של ביריונים לליצן הטיקטוק והפיתות. סדר העדיפויות של הממשלה הזו הזוי ובזוי. היא קיימת כבר שלושה חודשים והדבר היחיד שמעסיק אותה זה לדרוס את הדמוקרטיה ולקדם פנטזיות קיצוניות של אנשים הזויים".

יו"ר איגוד העו"סים ענבל חרמוני אמרה בתגובה כי "תכנית הקיצוץ הרוחבי שמובילה הממשלה תביא לפיצוץ בשירותים החברתיים הקורסים. פגיעה בלמעלה ממיליון בני אדם המקבלים שירותי רווחה, סגירת מסגרות רווחה שמהוות מענה אחרון לילדים ונוער בסיכון, קריסת מסגרות חירום לנשים נפגעות אלימות, סגירת מועדונים חברתיים ובתים חמים לקשישים עניים. פגיעה בעשרות אלפי משפחות שהתדרדרו לעוני. מערכת הרווחה בישראל מוכה, חבולה ומיובשת. וגם את המעט שנותר בה, בכדי להישאר עם הראש מעל המים ולהעניק שירות לכל מי שזקוקים לכך, רוצים כעת לקצץ. אל תרימו יד על הרווחה. אנחנו דורשות 0% קיצוץ".

דדי עטאס, מנכ"ל אלו"ט, התייחס גם הוא לאישור ואמר כי "בדיוק ביום המודעות הבינלאומי לאוטיזם שחל היום, מתקבלת החלטה על קיצוץ רוחבי חדש במשרדי הממשלה, כאשר בין המשרדים שיספגו את הקיצוץ העמוק ביותר הם משרדי הרווחה והבריאות. הילדים והבוגרים על רצף האוטיזם זקוקים בצורה קריטית לתקציבים הללו, כפי שעולה מדוח האוטיזם שאלו"ט מפרסמת את ממצאיו היום. צר לנו שדווקא הזקוקים ביותר הם הראשונים להיפגע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים