שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המלחמה באוקראינה: רוסיה בדרך לכבוש עיר נוספת באוקראינה
הרוסים טוענים כי הם קרובים לכיבוש העיר סולדאר וכיתור העיר באחמוט | באוקראינה דוחים את הטענות. זלנסקי: "לא נותרו קירות בכל הבתים, והקרקע מכוסה בחיילים מתים"
חיילים אוקראינים | צילום: שאטרסטוק

מקורות רוסיים טוענים כי במהלך היומיים האחרונים התקרב צבא רוסיה לכיבוש העיר סולדאר, אחת מערי המפתח בלחימה בחבל דונבאס. על פי אותם מקורות, הכוחות הפועלים במקום הם בעיקר קבוצת וגנר של האוליגרך יבגני פריגוז'ין המקורב לפוטין.

סגנית שר ההגנה האוקראינית דיווחה אמש כי הרוסים פתחו במתקפה חדשה ונרחבת על העיר, שמהווה יעד אסטרטגי עבור רוסיה בשל תעשיות המלח שלה. בקייב מתעקשים כי הם ממשיכים להדוף את ההתקדמות הרוסית ומדווחים על כמויות גדולות של גופות של חיילים רוסים הפזורות בשטח. לטענת האוקראיניים, שיטת הלחימה של קבוצת וגנר בעיר משלבת ארטילריה כבדה ושימוש מסיבי בבשר תותחים באמצעות האסירים שגויסו לשורות היחידה במהלך החודשים האחרונים.

עוד מבחזית החדשות

הנשיא זלנסקי אמר הלילה בנאומו, כי הכוחות בבאחמוט וסולדאר ממשיכים להחזיק מעמד למרות ההתקפות המסיביות של הרוסים. הוא טען כי בסולדאר מתנהלים קרבות קשים, וכי "לא נותרו קירות בכל הבתים בעיר, והקרקע מכוסה בגופות של חיילים רוסים".

האנליסט הצבאי האוקראיני אולג ז'דאנוב אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הלחימה בסולדאר ובאחמוט היא "האינטנסיבית ביותר לכל אורך החזית", עם התקדמות מזערית לכל אחד מהצדדים "בתנאי מזג אוויר מקפיאים". לדבריו "לוחמים פרו-רוסים רבים נותרו בשטח, מתים או פצועים".

המודיעין הבריטי דיווח על התקדמות מוצלחת של הכוחות הרוסיים בסולדאר לאורך הימים האחרונים, אך טען שהם עדיין רחוקים מלכתר את באחמוט הסמוכה, מאחר והכוחות האוקראיניים עדיין מצליחים לשמור על קווי הגנה יציבים.

צבא רוסיה וקבוצת וגנר נלחמים כבר חודשים ארוכים בגזרת באחמוט בדונייצק, ומנסים לכבוש אותה ללא הצלחה. מומחים רבים טוענים שהתועלת בכיבוש העיר אינה שווה את האבדות בנפש, בתחמושת ובציוד יקרים. שרוסיה הקריבה תמורת זה. מצד שני, עם התקדמות הצבא הרוסי, יתכן וכיבוש שתי ערי המפתח האלה יביא לקריסה מהירה יותר של קו ההגנה האוקראיני באזור.

בשבועות האחרונות הכפילה רוסיה את היקף כוחותיה המוצבים בבלארוס. מקורות רשמיים בבלארוס טוענים שרוסיה את מספר החיילים בשטחה מלפני חודש, והיום שוהים בה קרוב ל-20 אלף חיילים. בנוסף לחיילים, מעבירה רוסיה ציוד לחימה ונשק לבלארוס. יש לציין כי במסגרת הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר, פלש צבא רוסיה משטח בלארוס עם כוח של כ-40 אלף חיילים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים