שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » המלחמה באוקראינה: נחשף מארב ליחידת החיסול של פוטין
בסרטון שצולם נראים לוחמי וגנר מתקדמים מבלי לדעת שהם במעקב של מל"ט אוקראיני, לאחר מספר דקות ספגו אש כבדה | האוקראינים: "מודיעין אווירי הוא המפתח להצלחה"
חיילים אוקראינים | צילום: שאטרסטוק

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות באוקראינה הבוקר (שני) נראים צילומי מל"ט שחושפים את המארב הצבאי שהכינו הכוחות האוקראיניים לקבוצת וגנר הידועה ככוח הצבאי הפרטי של פוטין. בסרטון נראים החיילים הרוסים מתקדמים בחשאי בשדה הקרב, בלי לדעת שהם מתועדים על ידי מל"ט אוקראיני.

המארב האוקראיני לכוח וגנר של פוטין | צילום: מתוך סרטון – רשתות

לפתע, ללא התרעה מוקדמת, הותקפו החיילים הרוסים על ידי האוקראיניים במכת אש כבדה שגרמה להם לאבדות קשות. בסיום הסרטון, שצולם ככל הנראה בתחילת ינואר, נראים כל החיילים שוכבים על הקרקע ללא תנועה.

עוד מבחזית החדשות

באוקראינה הביעו סיפוק רב מהסרטון ופרסמו את השתלשלות האירועים: "בתחילת ינואר עצרו כוחות משמר הגבול האוקראיניים את מתקפת האויב, בשיתוף עם יחידות אחת החטיבות החזקות של צבא אוקראינה. זאת לאחר שהסיור האווירי שלנו זיהה קבוצת חיילים של האויב הרוסי".

"כשהתקרבו לעמדות המגינים שלנו, קבוצת וגנר ספגו אש צולבת. המקלעים גרמו לאויב אבדות גדולות, ותבוסת הכובשים בנקודה זו הושלמה במכת ארטילרית שפגעה בהם היטב". לסיכום כתבו האוקראינים כי "מודיעין אווירי יעיל הוא המפתח להצלחה בשדה הקרב".

סרטון הניצחון מגיע יומיים בלבד לאחר שבשבת ספגו אזרחי אוקראינה התקפה מסיבית של צבא רוסיה בקייב ובערים נוספות. לפחות 18 בתים נפגעו בקייב ואספקת החשמל נפגעה. באוקראינה דיווחו כי כ-17 מפציצים רוסיים הוזנקו לאוויר וכמה ספינות מלחמה, וההערכה כי שיגור הטילים עשוי להימשך ואף להתעצם.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. כח וגנר זה לא יחידת החיסול של פוטין.
    זה צבא פרטי המקורב לממשלת רוסיה בכלל ולפוטין בפרט, שבדרך כלל עושה דברה של ממשלת רוסיה, אבל לא תמיד.
    לפוטין יש יחידת שומרי ראש, אבל לא יחידת חיסול, לפחות לא אחת שידועה לעולם.
    לפ.ס.ב (ק.ג.ב לשעבר), יש יחידות חיסול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים