שיתוף
תגובות
חדשות » המלחמה באוקראינה: בכירים בצבא רוסיה דנו על שימוש בנשק גרעיני
נשק יום הדין
הניו יורק טיימס דיווח, כי מפקדים בכירים בצבא רוסיה דנו באפשרות שימוש בנשק גרעיני טקטי | הדיון מלמד על המצוקה של המפקדים, ולא מדובר במתקפה רטורית נגד המערב
טנקים | צילום: Karasev Viktor, שאטרסטוק

על פי דיווח של הניו יורק טיימס הבוקר (רביעי) בכירים במודיעין האמריקאי טוענים כי מפקדים בכירים בכוחות הצבא הרוסים, דנו לאחרונה באפשרות השימוש בנשק גרעיני טקטי במלחמה עם אוקראינה. 

מפקדים בכירים בצבא רוסיה דנו לאחרונה באפשרות לשימוש בנשק גרעיני טקטי בשטחה של אוקראינה, כך לפי דיווח שפורסם הבוקר (רביעי) בעיתון ניו יורק טיימס מפי בכירים במודיעין האמריקני. הגנרלים הבכירים בצבא רוסיה שוחחו בין היתר על מתי וכיצד לעשות שימוש בנשק מהסוג הזה.

עוד עולה מהדיווח, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא היה מעורב אישית בשיחות, למרות שהתבטאויותיו בסוגיה בתקופה האחרונה גרמו להסלמה ברטוריקה הגרעינית בין רוסיה למדינות המערב. 

על פי הניו יורק טיימס, עצם העובדה שבכירים בצבא הרוסי, מעלים על דעתם לדון באפשרות כזאת, מעידה על מצב הכוחות בשדה הקרב. החשש הגדול הוא שהדיבורים יהפכו למעשים.

כרגע אין שינוי בהערכות המצב בארה"ב, ואין עדות לכך שהרוסים מתכוונים לעשות שימוש בנשק גרעיני. עד עתה לא בוצעה כל פעולה טקטית או אסטרטגית שיכולה לקדם מהלך כזה.

בכירים בצבא אוקראינה אמרו אתמול כי "אין להם כלים יעילים להתמודד עם הטילים החדשים שאיראן צפויה להעביר לרוסיה" וכי "כעת, רוסיה יכולה לפגוע בכל מקום שתבחר בתוך אוקראינה". דובר חיל האוויר האוקראיני יורי אינגאט אמר כי לקייב מערכות הגנה שיכולות להתמודד עם טילי קרקע קרקע איראניים מסוג פתח-110 וזולפינקאר, היעילים לטווחים של 300 ו-700 ק"מ.

אתמול דווחה רשת CNN כי איראן אמורה להעביר לרוסיה בקרוב כ-1,000 אמצעי לחימה וכלי נשק חדשים, שישמשו אותם במלחמה באוקראינה. על פי הדיווח, המשלוח צפוי לכלול בין היתר מאות מל"טים תוקפים נוספים ועוד מאות טילים בליסטיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים