שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המחבל מאהר יונס שוחרר מהכלא: המשטרה הזהירה את משפחתו מקיום חגיגות
רוצח רב"ט אברהם ברומברג ב-1980, מאהר יונס, שוחרר מכלא קציעות | כוחות משטרה מתוגברים ערוכים למנוע חגיגות | בן גביר: "מבחן הריבונות שלנו"
כוחות המשטרה פושטים על המשתתפים בקבלת הפנים לאסיר המשוחרר כרים יונס | צילום: דוברות משטרת ישראל

הבוקר (חמישי) שוחרר מכלא קציעות לאחר 40 שנה, מאהר יונס, בן דודו של כרים יונס, ששוחרר מהכלא לפני כשבועיים. שני המחבלים חטפו ורצחו בשנת 1980 את רב"ט אברהם ברומברג ז"ל, והם נעצרו בשנת 1983. במשטרה ערוכים בכוחות מתוגברים בכפר עארה, כפרו של המחבל, במטרה למנוע חגיגות קבלת פנים.

יונס הוסע מכלא קציעות לבאר שבע, והוא עשה את דרכו לעארה. המשטרה ערוכה בתחנת עירון שבוואדי ערה, וסמוך לביתו של המחבל. מפקד תחנת עירון, סגן-ניצב דודי רוזנטל אמר שלשום: "מבחינתנו, בצורה חד משמעית אין חגיגות, מוזיקה, פסטיבלים, שירים, שום דבר. אם יהיה משהו כזה, אנחנו מתפעלים את האירוע מיידית".

עוד מבחזית החדשות

לקראת שחרורו של מאהר יונס מהכלא, התקיים דיון בהשתתפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי ובכירים נוספים במטרה "למצוא דרכים חוקיות" כדי למנוע חגיגות של משפחות מחבלים משוחררים. מבחינת בן גביר, המבחן של המשטרה הוא במניעת קבלת פנים חגיגית והנפת דגל פלסטין בבית המחבל.

בהודעה שפרסם בן גביר לאחר השחרור הבוקר נכתב כי הוא "הנחה את המשטרה לפעול בנחישות ובאופן נחרץ נגד תופעות של טרור ותמיכה בטרור שראינו בשבוע שעבר בכפר ערה. בעקבות דיון משפטי שנערך בלשכת השר הסכימו כל המשתתפים כי הנפת דגלי טרור, קריאות שהמחבל גיבור ומיצגי רוצחים הם צעדים לא חוקיים והמשטרה הונחתה למנוע אותן וככל שיפרצו לפזר אותן באופן מיידי". לפני כן כינה זאת בן גביר "מבחן הריבונות שלנו".

בתקשורת הערבית הופץ השבוע מכתב שהעביר יונס טרם שחרורו ובו כתב: "שלום לכל מי שאמר "אני פלסטיני וחופשי". מצפה לראותכם כשאני חופשי באהבה ובנאמנות לאחר שעברו ימים קשים ושנים רבות מאחורי סורג ובריח, באתי למולדתי והקרבתי למען עמי, אני מתגעגע לראות את כל ההמונים שקוראים בשם פלסטין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים