שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המחבל הפלסטיני שמת בכלא: קיבל טיפול מתקדם
המחבל נאסר אבו חמיד מת מסרטן בשבוע שעבר בבית החולים אסף הרופא | במשך כשנה הוא טופל בטיפולים מתקדמים בעלות של 150 אלף שקל
המחבל נאצר אבו חמיד | צילום: רשתות חברתיות

הבוקר (חמישי) פרסמה דר' אסנת לב ציון קורח, מנהלת בית החולים אסף הרופא, את עלות הטיפול במחבל אבו חמיד, שמת בשבוע שעבר בבית החולים אסף הרופא מסרטן הריאות.  גורמים פלסטינים האשימו את ישראל בהזנחה רפואית, אך מהתייחסות ראשונה של בית החולים לטענות עולה, כי עלות הטיפול באבו חמיד עמד על יותר מ-150 אלף שקלים.

במשך כשנה טופל האסיר אבו חמיד בבית החולים אסף הרופא, לא רק בטיפול כימותרפי מקובל, אלא גם בטיפולי אימונתרפיה שנחשבים לטיפולים המתקדמים ביותר הקיימים כיום לטיפול במחלה ממנה סבל, שהעלות שלהם יקרה במיוחד.

עוד מבחזית החדשות

בהתייחס לטענות הפלסטינים כי אבו חמיד היה נתון להזנחה רפואית במסגרת הטיפול הרפואי בכלא, טוענת דר' לב ציון קורח כי גם הטיפול בבית הכלא היה מצוין, וכי רופאי השב"ס היו בקשר קבוע ורציף עם הרופאים המטפלים בבית החולים. 

אבו חמיד היה עוזרו הקרוב של מרוואן ברגותי בזמן האינתיפאדה השנייה והוציא לפועל כמה פיגועים. אבו חמיד נידון לשבעה מאסרי עולם בתחילת שנות ולפני מספר שנים חלה בסרטן הריאות. בשל התדרדרות במצבו, הגיעה אמו לבקר אותו בבית החולים אסף הרופא לפני מותו.

בראיון לרשת אל ג'זירה מוקדם יותר הבוקר דרש מזכ"ל הוועד הפועל  של אש"ף, חוסיין א-שיח', שישראל תמסור את גופתו של אבו חמיד לקבורה לידי הפלסטינים, "מסיבות הומניטריות, לאומיות ופוליטיות", הוא גם האשים את ישראל בהזנחה רפואית בטיפול בו. 

כזכור, בשבוע שעבר בתום הערכת מצב, החליט שר הביטחון בני גנץ, כי גופתו של אבו חמיד, ממקימי גדודי חללי אל-אקצא, לא תוחזר לידי הפלסטינים ותישאר בידי ישראל. ההחלטה התקבלה בהתאם להחלטת הקבינט בנושא החזרת גופות מחבלים למטרות מיקוח ולהשבת שבויים ונעדרים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים