שיתוף
תגובות
חדשות » המודיעין האמריקאי: המלחמה באוקראינה נמצאת בשלב קריטי
המלחמה באוקראינה
לפי גורמי מודיעין, מזג האוויר ישנה את שדה הקרב באוקראינה | לפי ההערכות, בעקבות בואו של החורף, נותרו רק עוד כשישה שבועות לפני שההתקדמות תהיה קשה מדי
המלחמה בין רוסיה לאוקראינה | צילום: Seneline, שאטרסטוק

אחרי שמונה חודשי לחימה באוקראינה, מעריכים גורמי מודיעין בארה"ב כי ששת השבועות הקרובים יהיו קריטיים להמשך הלחימה ולאפשרות של צבא אוקראינה לשחרר את השטחים הכבושים. על פי פרסום בניו יורק טיימס היום (שישי) נשארו רק "כשישה שבועות אחרונים של סתיו" לפני בוא החורף האוקראיני הקשה שיהפוך את הדרכים לקשות להתקדמות.

בארה"ב מתייחסים לשבועות הקרובים כתקופה הקריטית במלחמה, שכן קיימת אפשרות סבירה שהרפובליקנים ינצחו בבחירות האמצע בבית הנבחרים, מה שיקשה מאוד על המשך העברת הסיוע האמריקני לאוקראינה. גורמי המודיעין האמריקאים המליצו לצבא אוקראינה להמשיך בלחימה בכל הכוח ולנסות להדוף את הרוסים בגזרה הדרומית והמזרחית במדינה. 

הבעיה העיקרית עליה מצביעים גורמי המודיעין האמריקאים היא, שהמלחמה רחוקה מאוד מלהסתיים, והערכת המומחים כי באביב כאשר מזג האוויר יירגע, יתחדשו הקרבות ורוסיה תנסה לכבוש שוב את השטחים אותם איבדה, כאשר המגויסים הרבים שהגיעו לאוקראינה יהיו מאומנים ומאורגנים יותר, מה שיהפוך את הלחימה לקשה יותר. 

גם משרד החוץ האיראני קרא היום לאזרחים שלא לבקר באוקראינה וממליץ לאזרחים שכבר נמצאים בה לצאת משם בהקדם האפשרי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים