שיתוף
תגובות
חדשות » המדרגות היו פגומות: העובד שנפל יקבל כחצי מיליון שקל פיצוי
נפגע עבודה
בסניף של רשת מזון ידועה, הממוקם באחת הערים החרדיות במרכז הארץ, מעד סגן המנהל במדרגות ושבר את קרסולו | בהסכם בין הצדדים במסגרת הליך משפטי סוכם כי העובד יפוצה
קניון בינימין שיחודש | צילום: אלבום פרטי

היה זה עוד יום שגרתי עבור עקיבא, סגן מנהל סופרמרקט בעיר חרדית גדולה במרכז הארץ. הסניף אותו ניהל משויך לרשת ארצית מהגדולות בארץ והוא חש סיפוק רב במלאכתו וראה הצלחה בעמלו. עד לאותו יום שנקטע באחת בהתרחשות כלל לא שגרתית. לא שלא היה ניתן לצפות מראש תוצאה כזו, בהתחשב בנתוני התחזוקה של המדרגות, אבל כמו כל דבר בחיים ההרגל עושה את שלו ואנו מעדיפים להניח כי מה שלא קרה אתמול ושלשום לא יקרה היום ומחר. אבל התנהלות הרשת בתחזוקת הסניף, כמו חוסר טיפול בשבר במדרגות, חיסרון מעקה ועוד, היה בהם בכדי לסמן מראש את שעלול להתרחש ואכן אירע.

כאשר הגיע עקיבא לשלושת המדרגות האחרונות הוא הבחין במשטחי סחורה החוסמים את המעבר מאחד הצדדים, הוא נאלץ להיצמד לצד השני ובהיעדר משענת תומכת נזרק באחת את הקרקע והחל לחוש כאבים עזים ברגלו ובקרסולו. זעקות הכאב הריצו למקום את העובדים והקולגות בחנות שמיהרו להזמין את כוחות ההצלה. עקיבא פונה לבית החולים הקרוב, שם אובחן כסובל משבר בקרסול וסיבוכים נוספים.

לא נלאה את הקוראים בתיאור ההתמודדות המורכבת לאורך תקופה ארוכה ועד היום הזה עם כל ההשלכות הרוחביות וארוכות הטווח של הפציעה. למקום עבודתו שכה אהב לא יכל לחזור ובמשך תקופות ממושכות לא יכל היה להתפרנס בכבוד, נאלץ לעבור סדרות של טיפולים ושיקומים בגוף ובנפש, ונקבעו לו אחוזי נכות גבוהים.

עקיבא פנה לחברת הביטוח של רשת המזון בה עבד ודרש פיצוי הוגן לנזקים העצומים שנגרמו לו כתוצאה ישירה מהתרשלות המעסיק להתקין מדרגות ומעברים נאותים ומתוחזקים. למרות הבקשות החוזרות ונשנות ותמונת המצב הברורה ניסו ברשת ובחברת הביטוח להתנער ממחויבותם ואף להפיל על עקיבא את האחריות למקרה. משכך הוא פנה אל עו"ד נתנאל רוט, העוסק בדיני נזיקין, ובאמצעותו תבע את חברת הביטוח ורשת המזון בבית המשפט בדרישה לפיצויים על כלל הנזקים.

בסיומו של הליך שנוהל במקצועיות, כאשר מיטב אנשי המקצוע בתחומים השונים מחווים את דעתם לטובתו של עקיבא ומצדדים בעמדתו במסמכים מנומקים ומפורטים, הגיעו הצדדים להסכמה כי עקיבא יפוצה בסכום של 435,000 שקל ובנוסף לכך יכיר בו הביטוח הלאומי כנפגע תאונת עבודה ועל כך הוא יזכה לפיצוי בסך של 72,000 שקל שיכסו על ההוצאות וההשלכות העכשוויות והעתידיות של הפציעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים