שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הליכוד מתנגד לביטול מלא של סעיף הגזענות: "נחוקק חוק גזענות חדש"
הליכוד הודיע כי בנימין נתניהו צפוי לבטל את סעיף הגזענות בהסכמים הקואליציוניים עם עוצמה יהודית | בעוצמה יהודית זעמו: "אנחנו רגילים שסיכום זה סיכום"
ח״כ צביקה פוגל ויו״ר עוצמה יהודית ח״כ איתמר בן גביר | צילום: החדשות 12

הליכוד הודיע אמש (ראשון) כי יו"ר המפלגה בנימין נתניהו, צפוי לבטל את הסעיף הנוגע לגזענות בהסכמים הקואליציוניים עם עוצמה יהודית, ויעביר חוק חדש שלטענת הליכוד יסייע ב"מלחמה בגזענות ובטרור".

בהודעת הליכוד נאמר "סעיף 7א׳ לחוק יסוד הכנסת לא מנע התמודדות לכנסת של תומכי טרור וגזענים. לכן נתניהו מתכוון לבטל את הסעיף ובמקביל להביא חוק חדש למלחמה בגזענות ובטרור שיבטיח אכיפה שוויונית ואפקטיבית ליהודים וערבים כאחד".

עוד מבחזית החדשות

לעומת זאת, נראה כי בעוצמה יהודית הופתעו מההודעה וטענו "אנחנו רגילים שסיכום זה סיכום ומילה זו מילה וחשוב לשמור על עקרון זה כדי להביא לממשלה יציבה. החוק החדש שהליכוד עדכן כי בכוונתו להביא לא הובא לידיעתנו ואנו כמובן פתוחים לשמוע איך נסלק מהכנסת את טיבי עודה ועופר כסיף. מטרת ביטול 7א, עילת גזענות היא להפסיק את העוול שעושים רק כלפי יהודים. אם הליכוד ירצה הצעת חוק חדשה נשמח לשיח. גם אנחנו לא רוצים גזענות בכנסת ישראל אבל גם לא רוצים הפליה ורדיפה רק נגד יהודים בעוד שונאי ישראל כמו איימן עודה מתמודדים לכנסת".

כזכור, בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית הוחלט על ביטול הסעיף שמונע התמודדות לכנסת ממי שמסית לגזענות. הנימוק של עוצמה יהודית לבקשה לכלול את ביטול הסעיף כחלק מההסכמים הקואליציוניים הוא מכיוון שהוא הופעל עד כה "באופן לא שוויוני רק כלפי הימין". למעשה מדובר בהחלטה שנועדה לסלול את דרכם של מיכאל בן ארי, בנצי גופשטיין וברוך מרזל להתמודד בכנסת. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים