שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הליכוד: מתנגדים לדרישה הקואליציונית לתיקון הסעיף המנוגד להלכה
"חוק הנכד"
בליכוד העבירו מסר כי הם מתנגדים לדרישת השותפות הדתיות לשנות את "סעיף הנכד" בחוק השבות | זאת למרות דרישה משותפת של כלל מפלגות הקואליציה העתידית
שלט הכוונה לנתב"ג | צילום: Leonard Zhukovsky, שאטרסטוק

בליכוד העבירו מסר כי הם מתנגדים לדרישת השותפות הדתיות לשנות את "סעיף הנכד" בחוק השבות כחלק מההסכמים הקואליציוניים, למרות דרישה משותפת של כלל מפלגות הקואליציה העתידית. כך פורסם היום בתוכנית "הבוקר הזה" עם אילאיל שחר בכאן ב. במפלגות שהגישו את הדרישה, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית ועוצמה יהודית, מעריכים שהדבר נובע מחשש לפגיעה ביחסי ישראל ויהדות התפוצות. ארבע המפלגות טרם החליטו איך להגיב לעמדת הליכוד ואם לייצר בעקבותיה משבר במשא ומתן.

"סעיף הנכד" בחוק השבות מעניק זכות עלייה לארץ וקבלת אזרחות גם למי שהוא נכד של יהודי, גם אם העולה עצמו אינו יהודי. המפלגות שדורשות לשנותו טוענות שהסעיף מאפשר פתח רחב מידי למי שאינם יהודים לעלות לארץ.

שר הדתות לשעבר חבר הכנסת מתן כהנא, צייץ בטוויטר בתגובה לפרסום: "להשאיר את סעיף הנכד כפי שהוא מבלי לטפל בגיור זו פגיעה קשה בזהותה היהודית של מדינת ישראל (כיום מתגיירים רק 3000 בשנה מתוך חצי מיליון!). אני הצעתי שרבני ערים יגיירו. מסתבר שהרבנות לא סומכת על רבני הערים שהיא הסמיכה. אבל למען ה', חייבים למצוא דרך להגדיל מאוד את הגיור על פי ההלכה".

עוד מבחזית החדשות

ב'מרכז למדיניות הגירה' מסרו בתגובה: "בליכוד קודחים חור בספינה ופועלים בניגוד לעמדת רוב מצביעיהם, המזהים את העובדה שסעיף הנכד הפך לסיבה המרכזית בגללה הרוב היהודי הצטמק בשלושת העשורים האחרונים. אנו קוראים למנהלי המגעים בליכוד להתעשת ולהצטרף ליתר מפלגות הימין – ואף חברי כנסת מהליכוד – לדרישה לתקן את חוק השבות".

תני פרנק, מנהל המרכז ליהדות ומדינה במכון הרטמן, אמר בתגובה: "מאז שפורסם כי מפלגות מסוימות מעוניינות לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות ובכך לפגוע בעלייה ובזכאותם של בני ובנות העם היהודי לשוב לארצם, החריף המשבר, העמוק ממילא, עם יהודי התפוצות. חוק השבות הוא מאבני היסוד של הציונות והמדינה וככל שנדרש עידכון שלו הוא חייב להיעשות בהתחשב בתמורות בעולם היהודי ובהידברות עם התפוצות. יש לברך על כך שגם בליכוד מבינים זאת ומתנגדים לביטול סעיף הנכד, שהוא צעד דרסטי ולא מידתי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים