שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הליכוד וש"ס הגיעו להסכמות: דרעי יכהן שנתיים כשר הפנים והבריאות, ואז כשר האוצר
צעד משמעותי
לפי ההסכם תקבל ש"ס את המשרד לשירותי דת ומשרד הרווחה והביטחון החברתי | לפי הסיכום, דרעי יכהן כמשנה לראש הממשלה העתידי בנימין נתניהו זאת לאורך כל תקופת הממשלה
יו״ר ש״ס ח״כ אריה דרעי | צילום: יעקב כהן

הלילה (חמישי) הליכוד וש"ס סיכמו על התפקידים שיינתנו לסיעה בממשלה המסתמנת כך לפי ההודעה שנמסרה מטעם הליכוד. לפי ההסכם, יו"ר ש"ס אריה דרעי יכהן במחצית הראשונה של כהונת הממשלה כשר הפנים והבריאות, ובמחצית השנייה הוא יכהן כשר האוצר במקום יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. עוד סוכם כי דרעי יכהן כמשנה לראש הממשלה לאורך כל תקופת כהונת הממשלה. בנוסף, ש"ס תקבל את המשרד לשירותי דת ואת משרד הרווחה והביטחון החברתי. שני שרים נוספים מטעמה יכהנו כשרים במשרד החינוך ובמשרד הפנים.

בהודעה מטעם הליכוד נאמר כי "עד לחתימת ההסכם הקואליציוני המלא יסוכמו הסמכויות הנוספות הקשורות למשרדים שתחת אחריות ש"ס". יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הודה לדרעי על גיבוש ההסכם. "הלילה השלמנו צעד נוסף בדרך להקמת ממשלת ימין שתפעל לטובתם ורווחתם של כלל אזרחי מדינת ישראל". דרעי הודה גם הוא לנתניהו, ואמר כי "מדובר בצעד ראשון בדרך להסכם קואליציוני כולל ובעזרת השם נקים ממשלת ימין. תנועת ש"ס כמפלגה החברתית בכנסת עמדה על ההתחייבות מהבחירות ותשרת את הציבור במשרדים החברתיים ביותר".

עוד מבחזית החדשות

עוד הוסיף דרעי: "כדי לממש את המדיניות החברתית של תנועת ש"ס עבור אזרחי ישראל. היום צוות המו"מ של ש"ס המשיך בדיונים עם צוות המו"מ של הליכוד בנושאים האידאולוגיים והערכיים הנוגעים לחינוך, זהות יהודית, חיזוק המסורת ושמירת השבת במרחב הציבורי"

כזכור, שלשום נחתם הסכם בין הליכוד ליהדות התורה ההסכם מפרט את התפקידים שיינתנו לסיעה בממשלה ובכנסת, ובהם יו"ר ועדת הכספים, שר השיכון והשר לענייני ירושלים ומסורת. לפי ההסכם, יהדות התורה תקבל שני תפקידי שר, שלושה תפקידי סגני שרים וראשות של ארבע ועדות בכנסת.

בנוסף לועדת הכספים תקבל הסיעה את ראשות ועדת הפנים והגנת הסביבה, ועדת העבודה והרווחה והוועדה לפניות הציבור. תפקידי סגני השרים שהוסכמו בין המפלגות הם סגן שר התחבורה, סגן שר במשרד ראש הממשלה וסגן שר נוסף, במשרד הרווחה או במשרד אחר שיוסכם בהמשך.

בתוך זאת, נשיא המדינה יצחק הרצוג צפוי להעניק לנתניהו ארכה לתקופת המנדט להרכבת הממשלה שיסתיים במוצאי שבת בחצות. נתניהו צפוי לבקש 14 ימים נוספים, זה הזמן המרבי שהחוק מאפשר, אולם הנשיא טרם החליט האם יעניק את התקופה כולה בארכה אחת או שמא יעניק בשלב הראשון ארכה קצרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים