שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הליכוד והציונות הדתית "הגיעו לסף חתימה"
המו"מ הקואליציוני
שתי המפלגות מסרו הלילה בהודעה משותפת, כי "הגיעו לסף חתימה ולהסכמות במרבית הנושאים" | ימונה יו"ר זמני לכנסת | במפלגות החרדיות זועמים
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' | צילום: חיים צח, לע"מ / באדיבות המצלם

לאחר קיפאון ארוך במגעים הקואליציוניים הלילה יצאה הודעה משותפת לליכוד ולציונות הדתית: "הליכוד והציונות הדתית התקדמו הלילה במו״מ והגיעו לסף חתימה ולהסכמות במרבית הנושאים. המו״מ יימשך מחר".

"בניגוד לפרסומים, הציונות הדתית אינה מתנגדת למינוי יו״ר כנסת זמני והיא נעתרה הלילה לבקשת ראש הממשלה המיועד נתניהו למינוי יו״ר כנסת זמני באופן מיידי".

אתמול אמר יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן את סמוטריץ' והציונות הדתית על סרובם לאפשר את המינוי הזמני של יו"ר הכנסת. הוא אמר כי "יש סיעות בקואליציה העתידית שלא רוצות לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת וזו לדעתי טעות חמורה וקשה. אני קורא לכל הסיעות לתמוך ולהודיע על החלפת יו"ר הכנסת".

עוד מבחזית החדשות

החלפת היו"ר נדרשת בכדי לאפשר את תיקוני החקיקה הנדרשים לקואליציה העתידית עוד קודם להשבעת הממשלה, ובראשן – הדרישה של ש"ס לחוקק חוק שיאפשר ליו"ר המפלגה ח"כ אריה דרעי להתמנות לשר, למרות הרשעתו בשנה שעברה בעבירות מיסוי. על מנת לקדם בצורה תקינה את החוק שיאפשר למנות את דרעי לשר – הקואליציה לעתיד תידרש להחליף תחילה את יו"ר הכנסת מיקי לוי, בנציג מטעמה.

יצויין, כי לא באמת ישנה אפשרות למנות יו"ר "זמני" לכנסת, שכן, ע"פ החוק הקיים, מרגע שמונה יו"ר חדש לכנסת, בכדי להחליפו – נדרש רוב מיוחס של 90 מחברי הבית, מה שלא צפוי להתממש באף קונסטלציה,. כך שהדרך היחידה להחליף את היו"ר הסמני תהיה באמצעות התפטרות מרצון שלו. מה שאומר שנתניהו יצטרך לחשוב היטב בידי מי מנאמניו הוא מפקיד את המפתחות החשובים הללו – אולי סיבה נוספת לעיכוב המתמשך

גם דרעי עצמו הצטרף לקריאתו של בן גביר בנוגע להתנעת ההליכים בכנסת, ואמר בישיבת המפלגה השבועית: "אני לא מצליח להבין איך אנחנו עם 64 מנדטים ועדיין לא החלפנו אותו, אפילו באופן זמני. אי אפשר להרכיב ועדות כנסת, אי אפשר לקדם כלום. הציבור נתן לנו את המנדט לעשות את זה וכבר שבועיים וחצי לא עושים כלום".

ככלל, בש"ס לא מרוצים מההסכמים המתגבשים. שם טוענים כי נעשו ויתורים גדולים על ידיהם במהלך השיחות, וכי לא קיבלו דבר בתמורה. דרעי דרש תחילה את תיק האוצר, ואז הסכים לשמש בו ברוטציה עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ. כמו כן, ויתרו בש"ס על הדרישה לקבל את משרד הנגב והגליל, זאת לטובת עוצמה יהודית עימה כבא נחתם הסכם מפורש הכולל את התיק המדובר.

ככל הנראה, אחת הסיבות העיקריות לכעס בש"ס היא הבריחה דל נתניהו מהתחייבותו בתחילת המו"מ להעניק לדרעי את תואר ממלא מקום ראש הממשלה. ההצעה כעת כוללת תפקיד של משנה לראה"מ בלבד. לא מדובר בסמנטיקה. שכן, אם יורשע נתניהו במהלך הקדנציה, ובהנחה שלא יחוקק חוק צרפתי מסוג כלשהו – הרי שראה"מ ייכנס לנבצרות באופן מיידי והתפקיד יעבור לממלא מקומו.

לפי גורמים בש"ס, דרעי נפגש עם נתניהו אמש והטיח בו בצעקות. לדבריו, הליכוד מנהל את המשא ומתן בצורה כושלת."אי אפשר לנהל איתכם מו"מ, זה לא רציני, זו התנהגות שאני לא מצליח להבין אותה", זעם.

גם ביהדות התורה לא מרוצים מההתפתחויות במו"מ, שם אמרו אמש גורמים אמש ל-ynet, כי "יש תחושה של מריחת זמן. הובהר לנו שוויתורים יקדמו את הרכבת הממשלה אבל בפועל שום דבר לא קורה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. גוש מתפורר
    התלכיד קיים כנראה רק לטובת אינטרסים צרים של קבוצות מיעוט. רוב אזרחי המדינה יזכו בפירורים ממה שישאר אחרי סיפוק תאוותם של השוליים האזרחיים.
    אוי למדינת ישראל ואבוי לאזרחיה הנושאים על גבם שש גיבנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים