שיתוף
תגובות
חדשות » הליכוד החל באיסוף החתימות להחלפת יו״ר הכנסת
לקראת ממשלה?
בליכוד בוחנים אפשרות להציב את יריב לוין כיו״ר זמני. "נתניהו סומך עליו" | יו"ר הכנסת הנוכחי: בניגוד לפרסומים, חילופי שלטון מסודרים הם ערך דמוקרטי עליון בעיני
ח"כ מיקי לוי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לאחר הביקורת שנמתחה מצד ראשי הקואליציה על גרירת הרגליים בנושא – הבוקר החלו בליכוד לאסוף את מניין החתימות הנדרשות בכדי לדרוש דיון על החלפת יו"ר הכנסת הכנסת. חה"כ אבי מעוז כבר חתם על הבקשה כשהוא מוסיף בכתב ידו "שהחיינו".

בליכוד בוחנים אפשרות להציב את יריב לוין כיו״ר זמני. נתניהו סומך עליו, ובנוסף המועמדים האחרים לא ימהרו להתפטר בשביל תפקיד זוטר יותר, ואילו לוין מועמד לתיקי המשפטים או החוץ היוקרתיים. הסיבה לכך הינה, שמבחינה חוקית, מי שייבחר יהיה יו״ר לכל דבר ועניין. בכדי שהמינוי יהפוך ל'זמני', הוא יצטרך להתפטר מרצונו הטוב. אם לא, ניתן יהיה להדיח אותו רק ברוב של 90 ח"כים – מה שלא צפוי להתגשם.

יושב-ראש הכנסת ח"כ מיקי לוי אמר בנאום באוניברסיטת רייכמן לציון כ"ט בנובמבר, כי "בניגוד לכל מיני פרסומים שהופתעתי לשמוע עליהם, אינני מתכוון לעכב בכוונה את בחירת יושב-ראש הכנסת הבא.יש לי כבוד גדול למוסד שבראשו אני עומד, וחילופי שלטון מסודרים הם ערך דמוקרטי עליון בעיני. כשתגיע הבקשה של 61 חברי כנסת, אבחן אותה ואכנס את המליאה על פי החוק ופסיקת בג"צ בעניין בתוך ימים ספורים בכפוף לסדר היום של מליאת הכנסת".

עוד מבחזית החדשות

ביהדות התורה העבירו מסר לנתניהו כי לא יזרזו עם החתימות להחלפת יו״ר הכנסת עד להתקדמות בסוגיית התיקים מולם. עם זאת, בדגל התורה שבראשות משה גפני מתכוונים לחתום על החלפת יו״ר הכנסת אף שלא סוכמו כל הפרטים הקואליציוניים. מבחינה מספרית, נתניהו זקוק גם לאגודת ישראל בכדי להחליף את יו״ר הכנסת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים