שיתוף
תגובות
חדשות » הליכוד ביקש לפתוח בחקירה פלילית נגד אהוד ברק
בליכוד הגישו תלונה במשטרה נגד אהוד ברק: "הסתה פרועה שמטרתה לחולל מלחמת אזרחים" | אתמול קרא ברק לסרב פקודה אם הרפורמה המשפטית תעבור
אהוד ברק

סיעת הליכוד הגישה היום (שישי) תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, בטענה שהוא מסית לאלימות וקורא למרי אזרחי וסירוב פקודה, לאחר שבראיון אתמול אמר, כי חובתם של חיילים לסרב פקודה שמעליה "מתנוסס דגל שחור", על רקע הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה.

בתלונת הליכוד נכתב כי: "חופש הביטוי אינו מעניק הגנה לנבחר ציבור לשעבר שעושה בו שימוש ציני, שרואה בו כלי נשק להסתה פרועה שמטרתה לחולל מלחמת אזרחים, ולקריאה למרד בממשלה, שזכתה לאמון העם בבחירות ולאמון הכנסת".

עוד מבחזית החדשות

בליכוד ביקשו לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה לשעבר כי "התבטאויותיו של ברק רוויות הסתה ועלולות להניע את המתנגדים לרפורמה במערכת המשפט, שמזה כמה שבועות נחשפים לרטוריקה קשה של הסתה, לנקוט במעשים אלימים, שעלולים לפגוע בסדרי המשטר והחברה במדינה".

אתמול הקביל ברק את השאלה על סירוב פקודה לשאלת הציות למשטר "בלתי לגיטימי בעליל", שהזהיר שישראל תקבל על עצמה אם תיושם המהפכה המשפטית. עוד אמר כי אם הקואליציה לא תעצור את מהלכיה "אנחנו תוך שישה שבועות נהיה בדיקטטורה".

עוד אמר ברק כי: "כשיש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור זה לא זכותו של החייל או הקצין לסרב זה חובתו. המקבילה האזרחית של זה פה". לדעת ברק "יש לנו חוזה עם דמוקרטיה ליברלית, כפי שהיא מוגדרת במגילת העצמאות, ואין לנו חוזה עם שום דיקטטור. במבחן ההיסטוריה נרשמים לדיראון עולם אלה שצייתו לפקודות, ואלה שנתנו את הפקודות".

עוד הוסיף ברק כי: "אם הם לא יעצרו, אנחנו בתוך שישה שבועות נהיה בדיקטטורה והציבור יצטרך לעשות את מה שלא עושים הנציגים שלו בכנסת. הניסיון היסטורי הראה שכאשר 3.5 אחוז מהאוכלוסייה מתמיד באופן עיקש בהפגנות ומחאה בכל האמצעים שלרשותו, הממשלה או מתקפלת או נופלת, אני לא יודע אילו נזקים ייגרמו לאורך הדרך אבל אני בטוח שננצח כי אנחנו בצד הנכון של ההיסטוריה ואנחנו לא מפחדים משום דבר ולא מאף אחד".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. לליכוד יש חוצפה יושב מסית ראשי עם כמה שרים מחרבי ישראל והם רוצים לתבוע את הקצין הכי מעוטר בצהל יותר טוב שתביטו על עצמכם קודם לו יש את האומץ לומר את האמת לעומת זה שדואג רק לבגדים לאישתו שמוכר את המדינה לחרדים הגייס החמישי אלו שלא תורמים למדינה דבר

  2. הענין או הממשלה מתקפלת או נופלת זה לב הענין הריפורמה הוא התירוץ שכל אחד ישים לב שכאלו אנשים היו אמונים על בטחון מדינת ישראל כמה ה' הציל אותנו וכעת מהם בעצמם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים