שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הליכוד בהודעה: סעיף הנכד לא יבוטל
מפלגת הליכוד הבהירה כי לא תקבל את הדרישה של השותפות הקואליציוניות לבטל את סעיף הנכד, ש-72% מהעולים לישראל מכוחו אינם יהודים
גפני, גולדקנופף ולוין לאחר חתימת ההסכם בין הליכוד ליהדות התורה | צילום: הליכוד

היום (שלישי) הודיע הליכוד לשותפות הקואליציוניות כי סעיף הנכד בחוק השבות לא יבוטל. במקום זאת, מציע הליכוד להקים ועדה שתמנע את התופעה של עולים לישראל שעושים שימוש לרעה בניצול הזכויות המוענקות לעולים לישראל.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר לפני כשבוע, כי הוא מתכוון לעמוד על דרישת הציונות הדתית והמפלגות החרדיות לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות במסגרת הסיכומים להקמת הממשלה הבאה. זאת, לאחר שראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר בריאיון ל-NBC כי הוא מעריך ששינוי הסעיף לא יעבור בקואליציה הבאה בראשותו.

עוד מבחזית החדשות

לדברי סמוטריץ' "נעמוד על זה, זה אחד האיומים הכי גדולים על הדמוגרפיה הישראלית, על זהות היהודית של המדינה וההתבוללות, זאת פצצת זמן חברתית ויהודית שחייבים לטפל בה. אנחנו מתעקשים על זה ונמשיך להתעקש על זה. אני מציע שפחות נדבר ויותר נעשה".

סעיף הנכד הוא סעיף 4א שנוסף לחוק השבות בשנת 1970. סעיף זה מעניק זכויות לבן או בת זוג, בן, ונכד של יהודי, ללא קשר לשאלה אם היהודי עדיין בחיים ואם הוא עולה יחד עם קרוביו לישראל. הנתונים שפורסמו על ידי הכנסת לאחרונה מלמדים כי בשנת 2020 כ-72% מהעולים מכוח הסעיף הזה לא היו יהודים.

בריאיון ל-NBC אמר נתניהו שלא יחול שינוי בסעיף אך באותה עת הוא גם סייג את דבריו ואמר  "יהיה דיון ארוך ומעמיק, אבל אני בספק אם יהיה שינוי. זה יצריך דיון מעמיק, אתה לא עושה את זה מהרגע להרגע. אתה יודע, תמיד חיפשתי "יצירתיות" בנושאים הללו, וגם לסייע בנושאי גיור, ותמיד ניסיתי לחשוב על פתרונות מחוץ לקופסה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים