שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » הלוחם האמיץ איבד את רגלו במלחמה באוקראינה וביקש לברך ברכת הגומל
"נשארתי בנס"
רוסלן, חייל יהודי מקייב נלחם בחירוף נפש אך כמעט איבד את חייו בשדה המוקשים בחבל דונבאס ● בבית החולים הוא זכה להניח תפילין עם רבה הראשי הרב יונתן מרקוביץ
רבה הראשי של קייב, יונתן מרקוביץ בהנחת תפילין לרוסלן | צילום: באדיבות המצלם

כשהרב יונתן מרקוביץ, קיבל את שיחת הטלפון מחבר הקהילה רוסלן, הוא לא תיאר לעצמו את המצב בו נמצא הדובר מעבר לקו. רוסלן גר כבר 30 שנה בקייב והוא מכיר טוב את הרב מרקוביץ שמכהן כשליח חב"ד בעיר ורבה הראשי של קייב.

למרות שהוא כבר לא בשנות העשרים לחייו, השתוקק רוסלן להצטרף למאמץ המלחמתי ולהביא שקט ושלום לתושבי אוקראינה. בקיץ שעבר הוא התגייס לצבא ונשלח להילחם כלוחם בגזרות שונות. "הייתי בצ'רניגוב אחרי שהרוסים ברחו, וניקיתי את השטח מהמוקשים והפצצות שהם השאירו", מספר רוסלן. 

"בחורף האחרון נשלחתי לאזור דונבאס להילחם בקו ראשון לאש", הוא משחזר. "לאחר מאמץ אדיר, כשהרוסים נמצאים במרחק נגיעה מאיתנו, הצלחנו להחזיר חלקים נרחבים מידי האויב".

עוד מבחזית החדשות

השטחים המשוחררים, הפכו לשדה זרוע מוקשים וחומרי נפץ, והצריכו מהלוחמים לחרף את נפשם בכדי להתקדם. "כיוון שאני מכיר את השטח בעיניים עצומות, נבחרתי להוביל את חיילי חיל ההנדסה ועזרתי להם לנקות את השטח", ממשיך לספר רוסלן. "הטילים, המוקשים והעובדה שמדובר בשטחים של יערות סבוכים שכל ענף שעף ברוח יכול להפעיל את חומרי הנפץ, הפכה את הפעולה למסוכנת ביותר. רבים מחברי לנשק פונו עם פציעות קשות וכריתת גפיים". 

אחרי חודשים ארוכים של לחימה בחירוף נפש, גם רוסלן הצטרף לסטטיסטיקה הקשה. באחת מפעולות הפינוי, הוא עלה על מוקש, נפצע קשה ואיבד את רגלו. מלאכת החילוץ לא הייתה קלה, ולאחר שחברים טובים סיכנו את חייהם בכניסה אל שדה המוקשים, חולץ רוסלן ופונה לבית החולים שהוא סובל מפציעות קשות בראשו וגבו.

כשהגיע הרב מרקוביץ לבקרו בפעם הראשונה בבית החולים, הוא ראה את רוסלן קטוע רגל, בשלבי התאוששות מהפציעה הקשה. לאחר סדרת ניתוחים מורכבת, ביקש לשאת הודיה לבורא עולם על שנשאר בחיים חרף הפציעה הקשה.

"זה היה מעמד מרגש" מתאר הרב מרקוביץ את אותם רגעים מעל מיטת הלוחם הפצוע. "רוסלן הוא יהודי גיבור שמסר את נפשו כדי להגן את מולדתו, על משפחתו ועל אחיו לצרה. כשתפילין מעטרים את ראשו, הוא  בירך את ברכת הגומל על שזכה לחזור למשפחתו וקיבל את חייו במתנה". 

קהילת חב"ד JCC בקייב, עומדת בקשר שוטף עם חיילים רבים המשרתים בחזית המלחמה, עוטפת אותם בחום ואהבה ודואגת להם לצרכים הגשמיים והרוחניים שלהם.  בכל ערב חג החיילים מקבלים משלוחי מזון כשר, תפילין, סידורי תפילה, חבילות ביגוד ומענה לכל צורך שעולה מהשטח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים