שיתוף
תגובות
חדשות » הכנסה כפולה מהצפוי: מס המשקאות הקלים העשיר את קופת המדינה
חגיגה באוצר
על פי נתוני חברת המידע השיווקי "סטורנקסט", מס המשקאות תרם להעלאת יוקר המחיה, אך לא הפחית את צריכת הסוכר
קוקה קולה | צילום: defotoberg, שאטרסטוק

שר האוצר אביגדור ליברמן חתם ב-20 לאוקטובר 2021, על צו המטיל מס קנייה על משקאות מתוקים, מיצי פירות ותרכיזים כולל מים מינרלים ומי סודה המכילים סוכר או ממתיק. סכום המס נקבע בהתאם לשיעור הסוכר שכלל המוצר.

מטרת הצו כביכול, הייתה לעודד את הפחת צריכת הסוכר, שהיא כידוע המחלה המערבית מספר אחת בעולם. מנתונים שמתפרסמים על ידי חברת המידע השיווקי "סטורנקסט" עולה, שלא רק שצריכת המשקאות הקלים לא ירדה, אלא שהמס העלה את יוקר המחיה והעשיר את קופת המדינה בשנת 2022 בשיעור גבוה של כמעט פי 2.5 מהציפיות המוקדמות. הסיבה האפשרית היא, שהעלאת המס לא הייתה אפקטיבית מספיק והירידה בצריכת המשקאות הקלים הייתה פחותה בהרבה מהערכות המומחים. 

על פי הנתונים, הכנסות המדינה ממס על המשקאות הקלים, מתחילת השנה הנוכחית, יגיעו לכ-920 מיליון שקל. כאשר הערכות משרד האוצר צפו הכנסות של  380 מיליון שקל בלבד.

כלכלני משרד האוצר שלא העריכו נכון את ההכנסות, עדכנו את צפי ההכנסות, ובדו"ח חודש אוגוסט העמידו את מסגרת מסמך הנומרטור (תוכנית התקציב הרב־שנתית) על הכנסה שנתית חדשה כפולה מהתחזית המוקדמת, בסך של 700 מיליון שקל.

אך כעת מסתבר בהתאם לנתוני סטורנקסט, כי גם הערכה זו הייתה הערכת חסר. לפי נתוני המכירות העדכניים של מכירת משקאות קלים עד כה, הכנסות המס הישירות לשנת 2022 יגיעו לכ-800 מיליון שקל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים