שיתוף
תגובות
חדשות » הכי קרוב לאיראן: נשיא המדינה המריא לאזרבייג'ן
יצחק הרצוג המריא לביקור ראשון של נשיא מדינה באזרבייג'ן מאז 2009 | הרצוג: "היא מדינת מפתח ושכנתה של איראן, החותרת כל הזמן לפעולות נגד ישראל"
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

חשש כבד בישראל ובאזרבייג'ן שאיראן תנסה לשבש את ביקורו הממלכתי של נשיא המדינה יצחק הרצוג. במסגרת הביקור, במדינה המוסלמית שיעית המקיימת קשרים אסטרטגיים עם מדינת ישראל וחנכה לאחרונה שגרירות בארץ, יתקיים מבצע אבטחה שנועד לסכל כל ניסיון איראני לפגוע בנשיא.

נשיא המדינה אמר בטרם ההמראה: "אנחנו צריכים לזכור שמעבר ליחסי המסחר, ומעבר לקשרים ההיסטוריים, כולל הקהילה היהודית ההיסטורית, אזרבייג׳ן היא שכנתה של איראן. איראן גורם בלתי יציב באזור שחותר כל הזמן לפעולות כנגד מדינת ישראל וכנגד הברית המתפתחת של שלום וביטחון באזור, ואני בוודאי אדון בכך. אנחנו ננסה לקדם את היחסים בין המדינות, ככל שרק ניתן. לאחרונה אזרבייג’ן חנכה שגרירות בישראל. זו מדינה שיעית מוסלמית חשובה, שנרצה בכל צורה אפשרית לקדם את היחסים איתה".

עוד מבחזית החדשות

הרצוג התייחס במקביל לשיחות שצפויות להיערך בבית הנשיא: "אני מבקש לחזור ולהדגיש שבהחלט ניתן להגיע להבנות רחבות. זה מחייב מאמץ, רצון טוב, מנהיגות ואני מציע להתעלם מרעשי הרקע ולחשוב על המטרה האסטרטגית, שהיא בסופו של דבר, טובת מדינת ישראל. אף אחד לא מוכר ערכים, אף אחד לא פוגע בעקרונות יסוד, אבל מצד שני טוב ורצוי לדון בגבולות הגזרה ברשויות השונות במדינת ישראל".

כוחות הביטחון של אזרבייג'ן, לצד היחידה לאבטחת אישים בשב"כ, ינקטו אמצעי ביטחון חסרי תקדים במהלך ביקורו של הנשיא, ואזורים שלמים בבאקו ייסגרו. כמו כן, גויסו אלפי חיילים ושוטרים לטובת אבטחתו של הרצוג.

עם נחיתתו, יתקבל הרצוג בשדה התעופה על ידי 30 ילדים מבית הספר של חב"ד בבאקו, שינופפו בדגלי ישראל ואזרבייג'ן. בפתח הביקור, שיימשך יומיים ויתקיים בהזמנתו של נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב, יתקבלו הרצוג ורעייתו בטקס קבלת פנים ממלכתי על ידי משמר הכבוד בארמון הנשיאותי "זגלובה" בבאקו, על ידי הנשיא האזרי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים