שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הכי טוב זה וועדה שאנחנו נחליט מי יעמוד בראש"
גפני טוען
יו"ר יהדות התורה: "אנחנו גם דורשים ועדת חקירה אבל שתהיה רגישות שמדבור במקום קדוש ולשופטים אין את זה. אם יזמנו ח"כים חרדים זה שטויות, המדינה פשוט אשמה"
תגיות:
יו"ר ועדת הכספים משה גפני | צילום: אתר הכנסת

יו"ר דגל התורה ויו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס הערב בראיון ל'קול חי' לסערה סביב ועדת החקירה לאסון מירון ואמר כי "יש חילוקי דעות אצלנו האם עדיף וועדה ממלכתית מאשר כלום, או שוועדה כזאת גרועה. ההצעות שהצעתי שיעמוד בראש הוועדה הרה"ר, לא יעלו בכלל".

"אנחנו ממש לא פוחדים מחקר האמת. המציאות היא שאת ההצעות שלנו לא מביאים בכלל לדיון בוועדה המסדרת. אנחנו גם דורשים ועדת חקירה אבל שתהיה רגישות לזה שמדבור במקום קדוש ולשופטים אין את הרגישות הזו. ראיתי את הידיעות על המשפחות, זה מצוץ מהאצבע. העוזר שלי ואני לא מתנגדים לוועדת חקירה. הכי טוב זה וועדה ממלכתית שאנחנו נחליט מי יעמוד בראש ומי חבריה. אבל החוק לא מאפשר זאת".

"הייתה החלטה קואליציונית להתנגד להצעת יאיר לפיד לוועדת חקירה ממלכתית ומעוד סיבה, כי יש חוק שהצענו שאנחנו מציעים ועדת חקירה שאינה בראשות שופט. הצעת החוק הזו לא הובאה אפילו לדיון – הם הפכו את זה לדיון פוליטי. הצביעו רק על מה שמהגוש שלהם. לפיד נכנס לתוך תפר, שידוע לו שגם במגזר החרדי יש מחלוקת על זה. אם יזמנו ח"כים חרדים זה שטויות, המדינה פשוט אשמה".

"אחרי דיונים עלה, כי המדינה צריכה להשקיע 200 מיליון ש"ח, כדי לתקן הכול כולל כבישי גישה. היום הם צרים, וגם התשתיות גרועות. למדינה זה בכלל לא ידוע, היא אשמה בזה. לא רוצים לנקוף שם אצבע".

"ביקשתי ממנכ"ל הביטוח הלאומי לגבש מתווה פיצויים לנפגעי מירון, וזה דומה למתווה נפגעי אסון ורסאי. האוצר מתנגד. ביקשתי מאלהרר פטור הנחה לחוק של ח"כ אשר. פניתי גם לנתניהו. כל המפלגות בעד פיצוי למשפחות. אבל לא העלו את זה בכלל. לכן התקשרתי אישית לאלהרר לבקש פטור מחובת הנחה".

גפני התייחס להשתתפות של לפיד בכנס הוקרה שארגן בכנסת: "כנס ההוקרה למתנדבים החרדים אתמול עם לפיד, נולד כדי לומר לחילונים שהנה אנחנו גם עוזרים. הייתי מעורב בארגון. לפיד ביקש בתור יו"ר האופוזיציה פעם אחר פעם להשתתף, ואישרתי. לא היה פוליטיקה מאחורי הקלעים".

על המשבר הפוליטי: "לא ידעתי שלחלק מאנשי הימין, יותר חשוב הסכסוך עם נתניהו מאשר ארץ ישראל השלמה". על הבחירות לנשיאות: "יכול להיות שנקבל החלטה על מועמד ספציפי למירוץ לנשיאות. אם לא – נאפשר חופש הצבעה. אני בעד לסגור את מוסד הנשיאות".

ח״כ איתמר בן גביר אמר בראיון ל'קול ברמה': "אני בעד ועדת חקירה אבל לא בראשות שופט. צריכים להעניק לוועדת חקירה פרלמנטרית את כל הסמכויות עם שיניים. שייקחו שופט בדימוס, לא שופט מכהן מביהמ״ש העליון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים